Waarom wordt bet in huis plotseling niet warmer?

Sinds gisteren, toen het nog vroor, krijg ik de temperatuur in de woonkamer met moeite naar 19 graden. Radiatoren zijn goed warm, ketel cv draait. Trekt koud op van de vloer, huis gedeeltelijk boven water,aar normaal geen probleem. Geen lekkage. Waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
10K

Het beste antwoord

Nu vooral met de koude oostenwind ,zorgt ervoor dat het nu kouder is in je huis,.. heb daar zelf ervaring mee...heb zelf een raam op het oosten (dubbelglas)en ook ik heb me deze vraag wel eens gesteld..door kleine kiertjes en gaatjes trekt veel koude lucht naar binnen, de enigste oplossing is, en het klinkt een beetje raar ....een warme trui aantrekken....succes....!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al bang voor. Nu de wind is gaan liggen is alles ok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bevestigt mijn vermoeden en biedt mij excuus voor nieuwe trui!

Andere antwoorden (3)

Zit er wel genoeg water in de CV? Als hij niet goed is bijgevuld geeft hij ook nauwelijks tot geen warmte. andere reden kan zijn is dat er teveel lucht inzit, dus ontluchten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je de radiatoren overal dicht behalve in de woonkamer ?
of alleen in de woonkamer open met de deur naar de gang open, dan kan het huis niet warm worden, kost te veel aanslaan op een radiator om een te grote oppervlakte te verwarmen.
alle radiatoren moeten in het hele huis open gedraaid zijn. dan kijk je op de thermostaat om deze goed te zetten 20 of 22 graden of meer als je dat wilt.
's avonds een uur voor het slapen gaan kan je de thermostaat op 17 graden zetten, dan koelt het af maar niet te veel en de volgende dag kan het op een normale (niet dure) manier weer warmer gestookt worden.

dus alle radiatoren open, thermostaat goed instellen en genieten van de warmte.
vergeet niet af en toe te luchten, wel belangrijk, ik ben een van de mensen die altijd een (klein) raam heeft open staan voor de frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de radiatoren goed warm worden, dus helemaal warm van onder tot boven, dan ligt het niet aan de CV.
Eventueel kan je de cv-watertemperatuur verhogen, op volle kracht kan een radiator goed heet worden. (waar staat ie nu op?)

Kijk eens naar de ventilatie van de kruipruimte.
Met dit koude weer mag je die helemaal dicht maken, gewoon met een stuk tape of een doek of stuk karton met en een steen ervoor zetten. Het gaat er alleen om dat het niet meer kan doortochten in de kruipruimte.
Meestal laat je een kant van het huis wel open, hiervoor de kant kiezen waar de wind het minste op staat, of de kant die het beste beschut is.

Niet vergeten om alles weer open te zetten als het wat warmer wordt, die ventilatie is er niet voor niks.