Is dit een huls van een kogel of een metalen pijpje?

Ik heb met mijn metaaldetector iets gevonden.
Mijn vader zei dat het een huls van een kogel was maar hij wist het ook niet zeker. Weten jullie er iets van en de waarde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, op de foto is niet goed te onderscheiden wat het is. Maak een wat grotere uitsnede van het voorwerp op de foto, dus wat dichterbij.
Amadea
11 jaar geleden
Een meer close up foto zal helpen! Nu zie je alleen iets langwerpig zwart-bruins.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg er ook een lucifer bij of geef de maat en dwarsdoorsnede op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij is 4,6 cm lang en de rondte van binnenin is 0,9 cm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de huls van een zeer lang geleden afgeschoten geweerkogel en de waarde is nihil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is nihil?? Ik niet veel?
Amadea
11 jaar geleden
Lees ook http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/taal/betekent-kans-nihil-kans-betekent.100381
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nothing, niënte, nichts, nitschewo, rien, oftewel niets.
Je zou nog kunnen onderzoeken of het een messing of een ijzeren huls betreft, de Duitsers gebruikten n.l. aan het einde van de 2e wereldoorlog (waaruit ik vermoed, dat de huls stamt) wegens materiaalgebrek ijzeren hulzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongetwijfeld een patroonhuls. In geld waardeloos maar misschien heeft de schutter destijds met de kogel uit deze huls een waardevol leven beëindigd. Dat zal je nooit weten....

Antwoorden (1)

Het is de huls van een lang geleden afgeschoten geweerkogel en de waarde is nihil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, lijkt op een zwartkruithuls, mogelijk jachtgeweer.