Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een huls van een kogel of een metalen pijpje?

Ik heb met mijn metaaldetector iets gevonden.
Mijn vader zei dat het een huls van een kogel was maar hij wist het ook niet zeker. Weten jullie er iets van en de waarde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
961
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, op de foto is niet goed te onderscheiden wat het is. Maak een wat grotere uitsnede van het voorwerp op de foto, dus wat dichterbij.
Amadea
11 jaar geleden
Een meer close up foto zal helpen! Nu zie je alleen iets langwerpig zwart-bruins.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leg er ook een lucifer bij of geef de maat en dwarsdoorsnede op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij is 4,6 cm lang en de rondte van binnenin is 0,9 cm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de huls van een zeer lang geleden afgeschoten geweerkogel en de waarde is nihil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is nihil?? Ik niet veel?
Amadea
11 jaar geleden
Lees ook http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/taal/betekent-kans-nihil-kans-betekent.100381
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nothing, niënte, nichts, nitschewo, rien, oftewel niets.
Je zou nog kunnen onderzoeken of het een messing of een ijzeren huls betreft, de Duitsers gebruikten n.l. aan het einde van de 2e wereldoorlog (waaruit ik vermoed, dat de huls stamt) wegens materiaalgebrek ijzeren hulzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongetwijfeld een patroonhuls. In geld waardeloos maar misschien heeft de schutter destijds met de kogel uit deze huls een waardevol leven beëindigd. Dat zal je nooit weten....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is de huls van een lang geleden afgeschoten geweerkogel en de waarde is nihil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, lijkt op een zwartkruithuls, mogelijk jachtgeweer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding