ik ben uit huis gezet ben 18j heb geen werk en dus geen inkomsten wat moet ik doen ?

mijn officieel adres staat nog bij mijn ouders en woon tijdelijk bij een kennis in maar dit is maar voor tijdelijke duur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werk zoeken ten eerste..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga terug naar je ouders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ouders zijn nog steeds financieel verantwoordelijk voor jou, ik geloof tot je 21ste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal best een hoop aan jezelf liggen want ouders doen dit niet zomaar.
Wel is het zo dat je een medebewoner niet zomaar het huis uit kan of mag zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ reageerders: ik denk niet dat je kunt oordelen over de situatie van de vraagsteller. Niemand van ons weet precies wat er aan de hand is. Met opmerkingen als "ga terug naar huis" of "ouders doen dit niet zomaar" is de vraagsteller dus niet geholpen.
Wat wel en niet (wettelijk) is toegestaan, daar heb je in dit soort situaties ook lang niet altijd wat aan, helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben ik benieuwd naar jou oplossing Retteketet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem je rugzak en ga naar lyon u aanmelden bij het vreemdelingenlegioen

Antwoorden (6)

Dag Gast139666
Bel of chat met de Kindertelefoon (ook voor jou, want tot ca. 18 jaar). Zij kunnen je adviezen geven en luisteren naar jouw problemen. Je kunt dit niet in je eentje oplossen.

Chat of bel 0800 0432 (gratis). Elke dag van 14.00 - 20.00 uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje raar je verteld verder niets. Zit je op school?waarom kan je niet gewoon bij je ouders wonen? Heb je geen bijbaantje .en wat is de rede dat op straat gezet bent
Overnachten kan je gratis bij het leger des heils en dakloze opvang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin met werk zoeken, ga alle uitzendburo's af en laat je overal inschrijven. Kijk in de plaatselijke krantjes en op internet. Schrijf je ook in bij werk.nl.
Daarna is woonruimte belangrijk, ga dus op zoek naar een kamer, het hangt een beetje af van je woonplaats of dit op korte termijn kan en voor een redelijke prijs.

Zonder inkomen kan je niets, dus werk is echt nodig, pak alles aan een leukere naam kan altijd nog als je eerst maar iets hebt. Sinds kan je bij de post of in de schoonmaak wel snel terecht.
Succes.

Toegevoegd na 46 seconden:
naam= baan

Toegevoegd na 1 minuut:
En sinds = soms......... Swype ;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuses aanbieden aan je ouders en je verantwoordelijkheden nemen.
Je bent 18, dus ten eerste school of werk. Ten tweede hou je je aan de regels van je ouders en ven je het daar niet mee eens dan ga je met ze in gesprek.
Ten derde draag je je steentje bij in huis. Schoonmaken, boodschappen, de tuin... Hoeft niet allemaal maar het is geen hotel.
Zorg voor jezelf door je verantwoordelijkheden te nemen rn bereid je zo voor op de echte wereld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Martine74. Je kent de situatie helemaal niet. Er word helemaal niks verteld over het hoe en waarom. Om daar dan maar je eigen conclusies uit te trekken en daar je antwoord op te baseren vind ik erg kort door de bocht. Dikke min van mij.
Tot je 21e zijn je ouders verantwoordelijk voor jou. Officieel moeten je ouders jou onderdak bieden, bij een kennis of waar dan ook.
Klop desnoods bij het Leger des Heils aan, die zijn bereid om je helemaal het op te leiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Open sollicitaties sturen terwijl je alvast via een uitzendbureau aan de slag gaat. Verder zou ik tijdig inschrijven bij de woningstichting, huurcooperaties.