Wat is de minimale temperatuur die nodig is in huis op de CV?

Buiten vriest het. Ik ga dit weekend 's avonds weg en kom pas de volgende dag eind van de dag weer in huis. In die tijd hoeft de verwarming niet onnodig aan, maar wat is de minimale temperatuur om te voorkomen dat leidingen bevriezen en dat ik dan niet gigantisch hard hoef bij te stoken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Het beste antwoord

15 graden Celsius lijkt me een goede temperatuur, als je dee volgende dag niet in een ijskelder wilt thuiskomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Plus, die temperatuur hanteren we ook voor de kamers die wij niet in gebruik hebben.

Andere antwoorden (2)

Als er geen huisdieren zijn mag de temperatuur gerust terug naar 10 gr. C., is wel koud als je thuiskomt en dien je behoorlijk te stoken om weer op temperatuur te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denkt er dan niemand aan de plantjes? :-)

Voor de meeste kamerplanten geld een minimumtemperatuur van 17 graden. Dit geld voor Orchideeën, veel vetplanten en tropische planten. Sommige andere planten redden het gemakkelijk met minder. Wat voor planten heb je in huis? Als je wilt dat de leidingen niet bevriezen lijkt mij 1 graad celcius al genoeg, is het een mogelijkheid om een programma te starten en een wekker te zetten, wanneer de cv weer moet stoken? Volgens mij kan dat bij de modernste CVketels wel.