Mijn voordeur sluit/opent moeilijk door de kou, weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
13.1K

Antwoorden (4)

Wij hebben het ook.
We hebben het slot even ingespoten met wat olie, waardoor de sleutel weer wat makkelijker draait. De angst de sleutel te breken tijdens het draaien is even weg, maar heel erg soepel draaien doet die nog niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een soort flesje en er staat eis frei (weet ook niet welke taal het is) op! volgens mij kan je het kopen bij alle bouwmarkten!

Toegevoegd na 15 minuten:
het kan ook ergens anders mee te maken hebben, maar als het slot bevroren is kan je het trouwens bij de benzinepomp kopen!!

Toegevoegd na 16 minuten:
niet bij de bouwmarkt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt ndoor het krimpen en uitzetten door de hoge/lage temperatuur.
als je nu een stuk van de deur afschaaft dan zal hij perfect zijn totdat de temperatuur weer omhoog gaat en zal het een kier worden waar je hebt geschaafd.
smeer op de delen die klemen een dot vaseline en meer kan je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scharnieren bijstellen zodat de deur iets rechter komt te hangen anders licht bijschuren waar de deur klemt.

Toegevoegd na 4 uur:
kan iemand mij vertellen waarom ik hier 2 minnetjes op krijg?? toelichting is ook wel fijn.