als dat staafje een termokoppelingis

ik weet niet hoe dat staafje dat in de waakvlam van een gasgeiser de tremokoppeling , als dat zo is kan men deze dan ook dootrmeten om te kijken of ie het nog doet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een thermokoppeling kan men niet doormeten, aangezien ze puur mechanisch werken (de meeste geisers hebben ook geen stroomaansluiting). Soms kan men het staafje dichter bij de vlam buigen, zodat deze nog werkt, maar een nieuwe kopen, is natuurlijk beter. Als een thermokoppel defekt is, stopt deze de gastoevoer (tenminste dat is mijn ervaring).
Een goed onderhouden geiser brandt beter, heeft een hoger rendement en geeft ook minder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet mee gaan klooien, die dingen kosten rond de 10 euro, oude eruithalen en meenemen naar een loodgieter dan weet je zeker dat je goede krijgt. Is een beetje lullig om een tientje te besparen en de hele familie te vergassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je volkomen gelijk in ,maar ik wou alleen weten of je die ook kon doormeten , uit interesse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wel ik had ooit een mchanische als je hem warm maakt zie je het binnenkabeltje 2 mm eruit komen, dan is die goed