Ik zoek op internet tips om je huis beter te verkopen, maar nu staat er ook dat je kledingkast netjes moet zijn en nachtkastje leeg, maar waarom?

De kijkers krijgen die dingen niet mee. Zijn ze dan toch nieuwsgierig wat wij eventueel te verbergen hebben of zo?

En is dit echt noodzakelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste kopers trekken alles open, aan kopers wordt dat ook nogal eens als tip gegeven. Want als iemand netjes op zijn spullen is, dan is hij dat ook op de rest van zijn huis....
Niet dat ik dit een nette manier vind...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee geen nette manier inderdaad. Ikzelf blijf meestal met mijn poten overal vanaf, af en toe dan bij behang of keuken, meer niet.

Antwoorden (6)

Als je een inbouw kledingkast hebt wel. Nachtkastjes mi weer niet. Besteklades en andere keukenlades ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kledingkast en nachtkastjes nemen wij mee, zijn geen inbouw.
Besteklades ed kan ik begrijpen.
Maar zijn we nu dus ook verplicht om alle persoonlijke laadjes en kastjes op te ruimen, ookal horen zij daar niet in te neuzen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet gewoon zorgen dat het netjes is. Kopers willen een idee krijgen van de ruimte van een huis. Als ze vervolgens allemaal volle kastjes tegenkomen omdat jij je zooi nergens anders kwijt kunt, dan zal het blijkbaar wel te krap zijn. Neemt niet weg dat dat soort kastjes openen mi not done is. Maar goed, kleine moeite. Wij hadden ons huis binnen 2 wkn en voor de vraagprijs verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt !
de beste tip die ik op tv van de twee engelsen (Phil Spencer & Kirsty Allsop) van Location, Location, Location en meerdere andere programma's in onroerend goed (sbs6) heb gehoord bij verkoop, is: 3 dingen
*) alle kamers zo leeg mogelijk maken zodat je de illusie schept van grotere en hogere en ruimere kamers/ruimtes.
*) alle muren/plafonds/deuren wit schilderen, alweer het geeft de illusie van meer en grotere ruimtes.
*) de tuin kindvriendelijk maken, maar wel zo veel mogelijk opruimen, eventuele garage, leegruimen, schilderen en een tuinset, tafel en stoelen neerzetten op het terras.

bij koop is de beste tip ooit: locatie, locatie, locatie, beter een krot op een AI locatie dan een kasteel in een achterbuurt.
het krot verkoopt/slopen en herbouwen, het kasteel zal "nooit" verkocht worden.

als er staat dat iets leeg moet zijn, dat is niet waar, wat je zou moeten proberen is je kast niet "glad" maar netjes met keurige stapels op te ruimen, zodat de kijkers er in mogen kijken, wat sommigen heus wel doen.
het nachtkastje, ach is dat zo belangrijk, denk ik niet.

noodzakelijk: kledingkast/linnenkast/vitrinekast/keukenkast/servieskast ja, allemaal opruimen, maar je nachtkastje: nee hoor, dat lijkt me een beetje overdreven.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Maar waarom dan wel de kledingkast? Wat hebben ze daar te zoeken :p ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een inbouw kast is dan willen mensen weten hoe groot die is en of het een hang of legkast is.
Verder kan ik me voorstellen dat als de kamer wat klein is, dat mensen willen kijken hoeveel ruimte er is om de deuren van de kast open te doen.
Wat er in de kast ligt zal ze niet boeien denk ik, maar als dat netjes is geeft dat een betere indruk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zullen gegarandeerd mensen zijn die toch even snel een kastdeur
open doen, hier of daar, mogelijk op een moment dat je het zelf niet
ziet. Je huis hoeft geen toonzaal te zijn, maar het moet wel redelijk neutraal ogen, zodat kopers er hun eigen spullen al in kunnen zien staan. Vandaar dus ook de tip van lege nachtkastjes -bovenop, mag ik aannemen. ;-)
Het nachtkastje moet leeg zijn omdat dat erg persoonlijke dingen op kunnen staan en het is een intieme ruimte. De kopen wil wel een beetje weten van wie het huis nu is, maar niet te veel. En zeker niet in de slaapkamer. Die moet je neutraal houden. Een plantje of wekker kan wel, maar we willen vooral geen slaapgewoontes of andere sporen van activiteiten zien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed verwoord: "andere sporen van activiteiten."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met nachtkastje bedoel ik meer de lades :p die hoeven toch niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nouja ik ga dan wel alles opruimen wat ze niet hoeven te zien (dat wordt een klusje hihi) maar inderdaad de niuwsgierigheid van mensen..pff
ruim zoveel mogelijk persoonlijke dingen op. Dus ook zo min mogelijk foto's ed. Door je huis te persoonlijk aan te bieden kunnen mensen zich niet verplaatsen daar te wonen.
Inbouwkasten en vaste kasten ook zo leeg en netjes mogelijk. Geen gebruikte handdoeken laten liggen in de badkamer is er ook zo een.
Zo onpersoonlijk mogelijk dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wist ik al, toch bedankt
Alle specialisten uit de vastgoedsector zijn het erover eens: geïnteresseerde kopers beslissen binnen de eerste 90 seconden van hun bezoek of ze werkelijk interesse hebben om je huis of appartement te kopen. Er moet dan ook alle aandacht besteed worden aan de eerste indruk. Je woning moet zo knus, warm en neutraal mogelijk voorgesteld worden dat de kandidaat-koper zichzelf er perfect mee kan vereenzelvigen … zonder zelfs te willen onderhandelen over de prijs. Hoe pleeg je 'Home Staging' nu eigenlijk in de praktijk? De grote principes en kleine tips …
De slaapkamer:
Aardekleuren zijn zeer geschikt voor een slaapkamer. Gebruik eventueel behangpapier voor de muur van het hoofdeinde. Haal overbodige meubels weg. Zij hebben visueel een verkleinend effect op de ruimte.
Ruim je ingemaakte kleerkast (of dressing) op. Een goed geordende kast toont beter aan dat er voldoende plaats is om alles op te bergen.
Koop nieuw beddengoed of een bedsprei. Harmoniseer alle kleuren van de kamer.
Verwijder ook hier alle persoonlijke zaken zoals foto’s of de stapel boeken op de nachttafel.
Lees alle tips bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit wist ik al maar toch bedankt!
Noodzakelijk is het nooit, je bent echt niet verplicht om alles netjes te hebben. Al zou jij je afwas 10 dagen laten staan, je 3 vuilniszakken met etensresten open hebben staan in de keuken en je vuile was door het hele huis hebben slingeren, dat is echt niet verboden, ronduit is het niet echt fris en niet gastvrij, je hebt alleen kans dat het mensen snel weg jaagt en hun ervan weerhoudt je huis te kopen.

Sterker nog, bouwkosten zijn een onderdeel van het huis, ruimtes die de koper overneemt van jou, ze hebben het recht die te bekijken en is het voor jezelf prettiger als die er netjes bijstaat en dat de koper er positief over is,net als de woonkamer en keuken en slaapkamer enz. Nachtkastjes van of naast je bed is jouw bezit, die nemen hun niet van jou over, het hoort niet bij het huis dus zou het inbreuk op je privacy zijn als de kijker er zonder jouw toestemming in kijkt of dat de makelaar dit zomaar toelaat, de kijker moet weten dat er in de meeste gevallen ondergoed in ligt en daar hebben ze niets te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bouwkosten tweede alinea is inbouwkasten ...