Hoe jaag je muggen het best uit huis?

Het is winter, maar ik heb nog steeds erg veel muggen in huis. Dan heb ik het niet over in elke kamer 1 muggetje, maar in de kleinste kamer in huis heb je soms op de vensterbank wel 5 dode muggen liggen. En in de hoek op de vensterbank nog een stuk of 10, dan heb ik het nog niet gehad over de 'nog levende muggen' in de kamers gehad. Het is vreselijk irritant en vies. Ik heb er al wel spray voor gebruikt en ook zo een apparaat dat in je kamer een hele felle lamp brandt en daar omheen elektrisch draad, als een mug er dan heen gaat en het draad of lampje raakt dan gaat hij dood door de elektriciteit of warmte. Eronder zit dan een soort van bakje die de dode muggen opvangt, maar zelfs dat heeft niet geholpen. Nu weet ik niet hoe ik ze uit huis kan halen en straks komt de zomer eraan en dan wordt het nog erger door de hitte.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Amedea al aangeeft kijk in je kruip ruimt ! In bloempotten , verwarming's bevochtigers , daar waar je vaak het raam open zet een regen ton , een sloot , lege flessen met een laagje water , een volle goot ! Muggen houden niet van wind !! Knoflook , kruidnagel met citroen hoor ik ook wel eens ! Brandt een citronella kaars daar zijn ze ook niet dol op . Waar houden ze wel van warmte vocht , zweet lucht , stink kaas (Roquefort ) dat eten ze niet maar zo worden ze gelokt in laboratoria in de USA . Dus ventileer optimaal , beddengoed enz goed fris !

Het beste antwoord

Er is maar één reden waarom die muggen nog bij jou in huis kunnen zijn: dan staat er water in de kruipruimte onder je huis.
Een gemakkelijke en milieuvriendelijke bestrijding is het gieten van paraffine-olie op dat water. Deze verspreidt zich over het wateroppervlak waardoor de larven geen zuurstof meer krijgen en sterven.
Je moet er wel zeker van te zijn dat het waterpeil niet stijgt of zakt, anders moet je weer van voren af aan beginnen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar kun je die olie dan kopen?
Amadea
11 jaar geleden
Bij een drogisterij. Of via internet. Zie http://huishoudproducten.twenga.nl/paraffine-olie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel