Kan je een of twee lammetjes bij oude schappen zetten?

Ik wil heel erg graag een of twee lammetjes die (al) van de moeder af zijn maar we hebben zelf 5 oude vrouwtjes schapen. De dames zijn hun tanden al kwijt en doen geen vlieg kwaad maar zou het samengaan als je er een of twee lammetjes bij zet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja hoor je kan gewoon nieuwe lammeren kopen en die bij andere schapen voegen. Je moet alleen nooit 2 rammen bij elkaar houden die gaan wel ruzie maken. Bij ooien hebben wij dit nog nooit mee gemaakt.We houden al lange tijd schapen. Je moet er idd niet vanuit gaan dat de oude schapen het als een eigen lam gaan zien dat zal niet gebeuren ze zullen dus niet kunnen drinken bij de oudere ooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja als ze al zelfstandig zijn ,want laten drinken bij de oude schapen kan problemen geven