Hoe werkt het met geluidsoverlast?

Ik huur sinds kort een andere gezinswoning. Vanaf het begin klagen de buren van 2 deuren verder over "geluidsoverlast" van mijn zoontje, hij heeft als gevolg van een medische problematiek een erg kort lontje waardoor hij snel boos is en dit op verschillende manieren uit. Daarnaast is hij om half 6 's morgens wakker en gaat we direct naar beneden om de buren niet tot last te zijn. Ook zijn medicatie hebben we aangepast en dat helpt iets. Je kunt 100 keer tegen hem zeggen dat ie zich rustig moet houden, maar dat komt niet aan. Zelfs nog voordat we deze woning kregen toegewezen hebben we meermaals tegen de woningstichting gezegd dat we een rustige omgeving zoeken voor hem en dat hij behoorlijk agressieve buien kan hebben. Direct na de verhuizing hebben we dit ook bij de buren aangegeven. Toch hebben de buren van 2 deuren verder een officiele klacht over geluidsoverlast bij de verhuurder ingediend. In onze opinie hebben we alles dat binnen onze macht ligt gedaan om overlast tot een minimum te beperken en hebben we richting zowel de verhuurder als de nieuwe buren aan onze "informatieplicht" voldaan. Bij de vorige woning (die ook nog van dezelfde verhuurder is) is nog nooit een klacht ingediend over geluidsoverlast. Feit is wel dat de nieuwe woning een stuk gehoriger is en dat is iets dat de verhuurder geheid weet, ondanks dat men zegt nog nooit klachten te hebben binnengekregen over de woningen. Dat kan ik me absoluut niet voorstellen.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het een probleem worden, misschien eens bij het juridisch loket van jouw gemeente aan kloppen?
jodyenboyke
11 jaar geleden
Weet dat jij je best hebt gedaan, probeer je er niets van aan te trekken.
Aan de problematiek van je kind kun je weinig doen. Eenmalig uitleggen aan de omgeving, en vertellen dat je er alles aan doet om de overlast te beperken. Wellicht is er een wijkagent, die je kan inlichten, dat scheelde hier enorm.
Hier is het ook nog regelmatig luidruchtig, maar de omgeving weet het en alhoewel ik het altijd vervelend vindt, ik kan het niet voorkomen.
Sterkte het zal niet makkelijk zijn!.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om wat voor geluid gaat het precies, en heb je al gedacht aan (extra) geluidsisolatie, of helpt dit niet hiertegen? Wat voor type woning is het?

Antwoorden (1)

Krijg het gevoel doordat je het van tevoren hebt aangegeven, je buren nu met gespiste oren je in de gaten houden op enig overlast, reden voor hun om aandacht te krijgen? je hebt je best gedaan en netjes je buren ingelicht zowel de woningbouw, je kind is zo het is, mocht het uit de hand lopen dan kun je misschien nog de muren isoleren, misschien om medische redenen zodat de kosten niet te hoog voor jezelf worden, verder zou ik daar ver boven staan, je kan niet meer dan je best doen je buren weten ervan dan is een beetje inlevingsvermogen van hun kant wel op z'n plaats, heel veel sterkte ermee.