Hoe kan ik iets terugvinden als ik iets kwijt ben?

Je kent het wel, je hebt het een dag eerder nog gehad en nu kan je het niet meer vinden. Ik kan me niet eens meer herinneren waar ik het opgeborgen, of waar ik het laatst heb gezien.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
52.1K

Het beste antwoord

Als al het zoeken en het traceren van je eigen stappen faalt:
Bij mij werkt 'niet zoeken' heel goed, er komt dan vanzelf opeens een moment dat je het opeens ziet liggen. Kan lang duren, dus zorg dat je reservesleutels hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En uiteindelijk komt het altijd weer uit deze methode. Hoewel je in het begin maar blijft zoeken, komt er altijd een punt dat je het helemaal zat bent. Dan geef je het uit moeheid maar op. Dan vergeet je ook gewoon weer dat je het kwijt was. En dan pas vind je het weer. Ik heb het inmiddels weer gevonden. Op een plek waar ik nooit zou zoeken. Maar achteraf wel logisch was voor het moment waarop ik daar neerlegde.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze methode werkt niet, ik heb namelijk alles geprobeerd, maar ik vind mijn pennenzak niet terug.

Andere antwoorden (12)

Misschien helpt het wel wanneer je de dag eens terugloopt vanaf het moment dat je zeker weet dat je het voorwerp nog in handen had. Dan lukt het waarschijnlijk wel om de plek terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit geleerd:
Heilige Antonius beste vrind
zorg dat ik ... terug vind

(bij mij werkt dit heel vaak of zou dat niet aan deze spreuk liggen??)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wooooowww ik zei net even die spreuk hart op en 2 seconde later vond ik men ring gewoon terug!!!! Dank je wel voor deze geweldige tip!!!!
Ga terug naar de plek waar je het nog wel wist...

(en beantwoord de volgende vaag: Hoe laat ben ik mijn horloge verloren?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoeken, de enige oplossing. Wellicht dat het teruglopen of nagaan van wat je nog wel herrinend hierbij helpt. Maar zoeken is de kern van de oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stoppen met zoeken, ga vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die ken ik. Zoeken is zonde van de tijd. Maar hoe vind ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet hoe het voor jou werkt, maar ik ga gewoon rustig zitten en vraag mezelf waar ik het betreffende ding gelaten heb (sommigen noemen dat mediteren) zo kan ik ook zaken vinden die anderen verloren hebben, onbewust regristeer je veel dingen dus 9 van de 10 heb je het al ergens zien liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik vanavond doen. Maar vanochtend had ik geen tijd meer hiervoor. Dat heb je dus ook altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ben je kwijt dan?
Misschien kan ik je helpen zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik ben mijn dunne onderhandschoenen kwijt. Ik dacht dat het koud was en dan heb ik die onder mijn gewone handschoenen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nog een jas? Kijk eens in de linker zak.
Het zou mij niet verbazen als ze daar in zitten. Niet boos worden als ze daar niet inzitten, maar niet geschoten is altijd mis. ;-) en dat was het eerste wat in me opkwam en meestal klopt dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik had het zo mooi gevonden:-) ik bedoel :-0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bianca, ook helaas. Gisterochtend op de fiets, niets gevonden.
Heel goed concentreren op dat voorwerp en vervolgens loslaten. Echt loslaten, dus ga iets anders doen of ga naar buiten enz. Je zult merken dat je het daarna terug vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zoekraken is te minimaliseren door een tijdje elke keer dat je iets ergens neerlegt dat tegen jezelf te zeggen. Voor mij is het veelvuldig niet meer weten waar ik (gedachtenlooos) ergens iets neergelegd heb een signaal dat er in de bovenkamer kennelijk iets speelt dat het geheugen beinvloedt.
Of je schaft jezelf een hulpstuk aan. In diverse winkels kan je een technisch setje kopen dat bestaat uit een serie ontvangertjes en zendertjes. De chips plak je tegen bijvoorbeeld je sleutelbos of de afstandsbediening. Is het zoek dan geeft het ontvangertje een naarmate je er dichterbij komt steeds harder signaal. En geen nood als je dat ontvangertje ook kwijt bent want elk voorwerp dat in dat netwerkje zit kan de ander terugvinden. De prijs ligt zo tussen 20 en 30 Euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets terugvinden wat je al dan niet langer kwijt bent kan d.m.v. het gebruik van de 'Kabbela de Getallen'. Het werkt vaak prima!
Konsentreer je op het gemiste artikel, schrijf het eerste cijfer op wat in je opkomt(1 t/m9) Doe dat 9 keer. Herhaling van cijfers is geen probleem. De cijfers worden bewerkt en het uiteindelijke getal wordt opgezocht in de corresponderende lijst. Als je echt iets kwijt bent wil ik de bewerking en het antwoord wel voor 1 keer opzoeken. Ik hoef niets te weten over wat kwijt is. Niet toepasbaar op subjecten. Alleen materiele zaken.
Een tip om te voorkomen dat je iets vergeet:
Conditioneer jezelf. Als je iets niet wilt vergeten konsentreer je op het artikel/gedachte en prent je in: ONTHOUDEN. De meeste mensen zeggen of denken: niet vergeten. Dat mystifiseert, dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een pendel zou dat moeten lukken,behalve als het de pendel is die je kwijt bent. In dat geval is het beter een paragnost in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de eliminatie methode toe te passen. Waar? wanneer? Waar gewoonlijk? En dan pas zoeken en wie zoekt die vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoop niet dat je de kluts kwijt bent..
want dan zit tie in je handschoen.
als je iets kwijt bent, moet je het even loslaten.gebeurt vaak dat je automatisch als vanzelf recht er op af loopt, maar juist doordat je niet denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Blokker kan je een z.g. keyfinder kopen voor 1 euro. Batterij inbegrepen. Je bevestigt de keyfinder aan iets. b.v. sleutel, boek, etc. en als je niet meer weet waar je je boek of sleutel hebt neergelegd dan fluit je en de keyfinder gaat piepen. Je moet wel goed kunnen fluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik niets aan. Ik ben het nog steeds kwijt. Maar een euro voor een batterij is niet duur.
:-) Ik ben niet zo dat ik continu iets kwijt ben. nu ben ik gewoon 1 dingetje even kwijt. Toch kwam die vraag in me op.