wil tegen een enkelsteens muurtje een voorzetwand plaatsen wat voor matriaal kan ik het best gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.6K

Het beste antwoord

Kleine wandjes, moet stevig zijn om dingen aan op te hangen, tegen een buitenmuur: Vrijstaand Ytong gipsbeton blokjes gebruiken. DMV muur ankers verankeren aan de buitenmuur. Zorg voor beluchting door het buitenste muurtje. Breng isolatie met draagpennen aan tegen de ytong [in de spouw] tijdens het lijmen van de blokken. Hou een paar cm ruimte tussen de isolatie & de buitnmuur om vocht te laten verdampen & condens tegen het buitenblad af te laten lopen

Lichtere variant is soortgelijk, maar met rigips metalen frame tegen de buitenmuur en gipsplaten. Hou er rekening mee dat gps niet sterk is qua zaken ophangen, of er tegenaanlopen / schoppen (Geen bijna tieners in huis?). Het kan verstandig zijn om de platen dubbel te monteren.

Tussenmuurtjes kunnen zowieso uit gipsplatenmaken. Doe er glaswol tussen om geluid tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan er een Knauf gipswand voor paatsen met isolatie. Dat is snel gemonteerd, voordelig en ziet er goed uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik in ons huis kwam wonen bestonden de buitenmuren uit een steens muur, het was niet warm te krijgen als het hard vroor en waaide, ook had ik veel last van condensvorming en schimmel.
Ik heb toen de houten vloer er uit gesloopt en er een betonvloer gestort, op deze betonvloer tegen de buitenmuur een enkelsteens muur gemetseld met steenwol er tussen, dat is wel veel werk, maar een zeer duurzame oplossing.
Wat simpeler is er een gipsplatenwandje tegen aan maken met steen of glaswol er tussen.
dat geeft ook flinke isolatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is dit heel gemakkelijk met van die alluminium profielen en daar gipsplaten tegen aan te schroeven. Ik daarentegen ben zo een ouderwetse klusser en zet tegen het stenen muurtje tengels, dan isolatie er tegenaan (piepschuimen platen) en dan gipsplaten.
Indien het niet nodig is om te isoleren kan je misschien wel rechtsstreeks gipsplaten op het muurtje lijmen.
Om een goed advies te kunnen geven zou ik gewoon moeten weten waarom je een voorzetwand wilt plaatsen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk eens aan de buitenkant dan verlies je geen woonruimte .Er zijn tegenwoordig veel soorten te koop .Ik heb mijn woonboot met kunststof beplating bekleed isolatie er tussen en bevalt goed