Waar komen de zilvervisjes vandaan die ik 's morgens in de spoelbak aantref?

Door die spoelbak (van de keuken) loopt vaak heet water, waardoor ik denk dat ze dat niet overleven. Toch vind ik elke ochtend weer een zilvervisje. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze in de 'overloop' zitten, maar dat lijkt me niet heel voor de hand liggend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit je keuken, meer vermoedelijk uit je keukenkastjes, want ze voeden zich met alle mogelijke koolhydraatrijke levensmiddelen. (Bloem, suiker, brood, paneermeel, dat werk). Dat je ze 's morgens met name in de wastafel / spoelbak vind, komt omdat ze dar 's nachts ingevallen zijn. Ze kunnen zich namelijk slecht vasthouden op gladde oppervlakken. Maar het zijn dus elke morgen weer nieuwe, en NIET de visjes die je gisteravond hebt doorgespoeld. Ergens in je keuken oet dus een finke besmetting met die beesten zitten. Tijd om je hee voorraad door te lopen ; alles wat niet hermetisch luchtdicht is afgesloten wegdoen (want er kunnen al eitjes in zitten), alles grondig schoonmaken en voor goed sluitende voorraadbussen zorgen. Toegevoegd na 23 minuten: Zilvervisjes zijn zelf overigens niet echt schadelijk, maar wel een indicatie dat je huis te vochtig is. Dat probleem zul je dus moeten aanpakken om er definitief vanaf te raken. (Ventileren, stoken).

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zilvervisje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100