Waar komen de zilvervisjes vandaan die ik 's morgens in de spoelbak aantref?

Door die spoelbak (van de keuken) loopt vaak heet water, waardoor ik denk dat ze dat niet overleven. Toch vind ik elke ochtend weer een zilvervisje. Het enige dat ik kan bedenken is dat ze in de 'overloop' zitten, maar dat lijkt me niet heel voor de hand liggend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Uit je keuken, meer vermoedelijk uit je keukenkastjes, want ze voeden zich met alle mogelijke koolhydraatrijke levensmiddelen. (Bloem, suiker, brood, paneermeel, dat werk).

Dat je ze 's morgens met name in de wastafel / spoelbak vind, komt omdat ze dar 's nachts ingevallen zijn. Ze kunnen zich namelijk slecht vasthouden op gladde oppervlakken.

Maar het zijn dus elke morgen weer nieuwe, en NIET de visjes die je gisteravond hebt doorgespoeld. Ergens in je keuken oet dus een finke besmetting met die beesten zitten.

Tijd om je hee voorraad door te lopen ; alles wat niet hermetisch luchtdicht is afgesloten wegdoen (want er kunnen al eitjes in zitten), alles grondig schoonmaken en voor goed sluitende voorraadbussen zorgen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Zilvervisjes zijn zelf overigens niet echt schadelijk, maar wel een indicatie dat je huis te vochtig is. Dat probleem zul je dus moeten aanpakken om er definitief vanaf te raken. (Ventileren, stoken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen zich echt overal schuil houden zonder dat je ze ziet ; achter plinten, in spouwmuren, achter het behang zelfs. Lees de link maar eens door ; bad en wasbak zijn de plaatsen waar je ze VIND omdat e ich daar 's nachts 'vastlopen', maar voor elke die je vind zijn er tientallen meer.