Wat kost het schilderen van een huis tegenwoordig?

Het is een vrijstaand huis, behoorlijk groot.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Antwoorden (6)

Je vraag is nogal vaag, dus echt een prijs kan ik niet noemen. Ik ben echter laatst ook aan het zoeken geweest hoe je makkelijk achter de prijs van het schilderen van je huis kunt komen.

Ik kwam al snel uit op een App. Ik weet niet of je een moderne mobiel hebt? Met dez app maak je fotos van je huis en die stuur je dan samen met wat gegevens over je huis op (met die app). Het bedrijf erachter (Eigenhuis Schilderplan) stuurt je dan een offerte binnen 48 uur.

Wat ik vooral fijn vind is dat er niemand bij mij over de vloer hoeft te komen, en ik weet toch accuraat hoe veel het gaat kosten. O, en ze zijn ook nog goedkoop!

Kijk hier maar eens: http://www.eigenhuisschilderplan.nl/de-eigenhuis-schilderplan-app-schilderprijs.html

De schilder app heet Schilderprijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien handig ter vergelijking:
Ik heb afgelopen zomer de buitenkant van mijn huis (kozijnen en deuren) laten schilderen. Dat kostte 1850 euro inclusief materiaal. De schilder heeft ook rotte plekjes gerepareerd. Hij is zeven werkdagen bezig geweest. Ik heb een rijtjeshuis met een aanbouw achter, dus we hebben alleen een voorkant en een achterkant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo niet te zeggen.
Het hangt onder meer af van de hoeveelheid m2 die het huis groot is, eventuele 'moeilijk te schilderen plaatsen', de regio waarin je woont (meer concurrentie is lager uurtarief) en het uurtarief van de schilder.

Op internet heb ik uurtarieven gezien van tussen de euro 30.- en 45.- excl.

Bedenk echter, dat nogal wat schilderwerk 'aangenomen werk' is dus met het afspreken van een vast bedrag, ongeacht het aantal uren dat de schilder er over doet. Dat kan (uiteraard achteraf gezien) zowel duurder als goedkoper uitvallen dan aantal schilderuren x uurtarief.
11 jaar geleden
Dat kan aardig oplopen, hangt ook af hoeveel voorbereidingswerk hij heeft (houtwerk schilderklaat maken). Denk aan 30,- euro/m^2. Maar met de huidige crisis kan het aanzienlijk goedkoper:

http://schilder.offerte.nl/uurloon-schilder/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is namelijk ook wel een beetje afhankelijk wat de oppervlakte is van het te schilderen object etc.

Op werksport krijg je als particulier offertes van verschillende vaklui en kun je referenties van deze mensen lezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.werkspot.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kostprijs voor schilder/zzp`er ligt op om en nabij 27,50 tot 30 Euro per uur ex. materiaalkosten, die kun je vaak ook via de schilder kopen deze heeft vaak korting bij de groothandel, kunt natuurlijk ook een factuur laten maken voor een vast vooraf afgesproken prijs, dit laatste is vaak goedkoper omdat hoe sneller de schilder werkt hoe goedkoper het voor jou kan worden. Ik weet niet waar je woont anders heb ik wel een adres voor jou, dan krijg je zelfs 5 jaar garantie op al het schilder/behangwerk. gr. Zx