Ik heb gisteren 2 repen bijenwas gekregen, wat kan ik daarmee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Antoni
11 jaar geleden
Mijn eerste idee is "kaarsen maken!", maar hoe je dat dan precies moet doen, weet ik niet. Als het dunne plakken zijn, zou je deze om een geschikt lont kunnen rollen en zo een kaarsvorm maken.
Antoni
11 jaar geleden
Oh, ik zie nu dat het repen zijn. Kaarsen maken kan nog steeds, maar dan moet het op een andere manier.

Het beste antwoord

buiten kaarsen maken kan je ook creme maken voor je schrale handen en droge voeten en ellebogen en droge lippen
Smelt eerst zo'n 25 gram bijenwas au bain marie
Haal de pan van het vuur en smelt vervolgens 150-175 gram kokosolie hierbij roer dat goed door en giet dat in een of meerdere potjes en laat afkoelen,en is klaar voor gebruik

Toegevoegd na 4 minuten:
hier nog een voorbeeld hoe je kaarsen kan maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Echte bijenwas is voor vele doeleinde te gebruiken zoals het gebruiken als was op hout of leder, smeermiddel voor ritsen, het maken van kaarsen en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk, je kan hier heel veel mee doen zoals vorige schrijfster al zei. Kaarsen, boenwas, mee schilderen.