Is een normale open haard zomaar om te bouwen naar een gas open haard?

Kan dit met iedere open haard of moet deze aan bepaalde voorwaarden voldoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik zou niet zomaar een inbouwgashaard plaatsen en aansluiten op bestaande rookgasafvoer.
De gassen van gashaarden zijn veel heter dan van een openhaard en er zit minder roet in. Je hebt kans dat de de roet die in je rookgaskanaal zit "doorslaat".
Ik zou me in iedergeval laten adviseren door een haardenbouwer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan goed, dan koop je een inbouw-gas-openhaard... Lijkt heel goed en is heel gezellig en je krijgt er een beetje warmte van ook zelfs...

Ja er moet wel wat gebroken worden wellicht, maar dat kan best enorm meevallen, ze maken ze pas hoor... De afvoer moet nog wel intact zijn, maar dat is meestal toch wel in orde...