Waarom hebben sommige kaarsen een heeeel erg lange lont??

Heeft dit nog een extra functie ofzo???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.5K

Het beste antwoord

Ze worden gemaakt door de lont te dopen in het kaarsvet en de 'kaars' hangt dan met de lont ergens aan (vaak ook nog met z'n tweeën). Als de kaars dik genoeg is knippen ze gewoon de lont door en verpakken ze de kaars.

Er is dus geen extra functie maar sneller maken ipv precies uit te meten waar je de lont moet knippen. Het is dus wel verstandig om zelf de lont bij te knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heeft te maken met de manier van kaarsen maken, die tijdens het maken telkens worden gedompeld, al hangend aan de lonten , waarbij aan een lont, twee kaarsen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lange lont heeft, naast een eventuele sierfunctie, geen extra functie. Handgemaakte of ambachtelijk of traditioneel gemaakte kaarsen hebben vaak zo'n lange lont door de manier waarop de kaarsen gemaakt worden (zie andere antwoorden.)
Handgemaakte, maar ook andere kaarsen, kunnen zo'n lange lont hebben zodat de koper denkt dat de kaars handgemaakt is, en misschien wil de koper wel meer betalen voor zo'n luxe handgemaakte kaars.