In neem aan dat de luchtvochtigheid bedoelt die je met een hygro-meter kan meten.

De normale luchtvochtigheid in huis is tussen de 50 en 60%.
Maar deze waarde kan enorm verschillen per ruimte. Zo heeft de badkamer vaak de hoogste luchtvochtigheid. Met als tweede de keuken en de ruimte waarin je wasmachine en wasdroger staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat 50 % een goede waarde is, maar ik haal nooit meer dan 30 % in de winter. Ik heb in huis twee dure bevochtigers staan en ook daar lukt het niet mee om hoger dan 34 % te komen. Het probleem is, dat je ventileert en koude lucht ibinnenhaalt met misschien 10 %, je moet emmers water de lucht in brengens ls je dan op 30 % wilt komen. Mijn apparaten jagen er elke dag 3.5 liter water de lucht in. Voor mijn gevoel nog te weinig, maar meer lukt gewoon niet: een tijdje een snelkookpan laten sissen, dat werk wel tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De luchtvochtigheid in huis dient tussen de 40 en 50% te zijn. Bij dit weer lukt je dat nooit. Gevolg: droge lippen, droge huid en overal electrische schokjes van krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo rond de 50% zie bron.