Ik heb een muis en ik wil graag weten wat voor muis dit is ( zie foto ) en hoe kan ik deze het beste bestrijden?

Ik heb gisteren in mijn tuin 3 muizen zien lopen/rennen ze waren heel erg klein en best schattig maar ik wil ze niet in mijn tuin hebben omdat ze misschien een heel nest maken ofzo. Hoe kan ik het best deze muizen bestrijden ?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ze zijn (licht)grijs van kleur en best wel rustig ik heb ook aan paar snelle gezien"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

je bestrijdt ze in elk geval niet door ze te voeren. Je moet ze niet doodmaken, maar je moet er gewoon voor zorgen dat ze op de natuurlijke manier verdwijnen; dus door ervoor te zorgen dat je tuin niet interessant is voor muizen. Heb je toevallig vogelvoer in de schuur staan? bewaar dat dan in je huis (als het daar muisvrij is) zorg dat er geen nestgelegenheid is en dat de muizen liever ergens anders gaan nesten. Ze gaan echt wel weg als ze merken dat er niks te zoeken valt in jouw tuin.

Als dat niet helpt kun je zoals eerder genoemd inderdaad een kat of hond of desnoods een slang kopen/lenen/huren wat je maar wilt. Raak ze in elk geval niet aan ivm ziektes, voer ze vooral NIET en als je ze ziet maak dan een geluid als: SJJJJJJJ, om ze af te schrikken.

In het uiterste geval kun je vallen plaatsen of gif gebruiken, maar das niet erg ecologisch. Succes ermee!

Toegevoegd na 2 minuten:
bedenk trouwens ook dat als je een muis vangt met eten en je hem ergens anders weer vrijlaat dat hij toch wel terugkomt. Het is dus vrij zinloos om ze te vangen, tenzij je ze de daarna de dood in stuurt. En zien eten doet eten, als de andere muizen erachter komen dat muis 1 eten vindt in jouw tuin heb je er binnen de kortste keren 20, die dan alsnog gaan nestelen omdat het voedselaanbod in jouw tuin gunstig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik begrijp dat je ze daarmee wilt vangen maar hiermee lok je ook muizen die misschien niet eens van plan waren naar jouw tuin te komen, waardoor je het probleem niet echt oplost. :)

Andere antwoorden (4)

een kat kopen.(of lenen). Hoewel ik denk dat mijn kat gewoon toe gaat zitten kijken als er een muis passeert.
Muizen buiten kun je bijna niet bestrijden,ze zitten in de hele buurt. Zo gauw er op het land minder voedsel is, komen ze dichter bij de huizen. Zorgen dat ze er niet bij kunnen, dan hebben ze ook minder interesse om binnen te komen.

Toegevoegd na 43 seconden:
En als je ze stukjes kaas gaat voeren, dan komen ze wel ja en brengen ze hun vriendjes mee
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo nodigen ze de hele familie uit voor een feestje, nou nog een kratje bier ! lol
Ik dacht dat het een spitsmuis was.
Je zult bij de boerenbond een verdelgingsmiddel moeten kopen of anders heb je binnen de kortste keren een hele plaag en dan is het niet meer leuk.
Zet anders meel vermengd met gips op en bordje.
Oud middel maar wel effectief.
Ga ze niet voeren want dan is het hek van de dam.
En weet je het echt niet meer geef het dan aan bij de gemeente in jou woonplaats.
Succes ermee.
11 jaar geleden
Er is eerder de vraag gesteld over een muis vangen in de keuken er staan naast de onzin antwoorden ook best goede tips bij: http://www.goeievraag.nl/vraag//muisvriendelijke-manier-muis-vangen-mogelijkheden.23477
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja gewoon muizengif is het beste middel en zeker niet voeren en etensresten laten liggen.
Ook eikeltjes en andere natuurlijke voedselbronnen opruimen!