Ja, die bestaan, althans, ze komen af en toe op.
Het pigment echter in planten is chlorofyl, dat niet alleen zorgt voor de kleur, maar ook voor de stofwisseling van de plant. Zonder cholofyl kan een plant dus eigenlijk niet in leven blijven, en zal snel na het ontkiemen sterven, zodra het voedsel uit het zaad is opgebruikt.

Er zijn echter ook 'gedeeltelijke' albino's met lichte delen tussen delen die wel chlorofyl bevatten. Deze kunnen overleven, evenals volledige albino's die nog gevoed worden door de moeder-plant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap deze min niet. Van mij +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, goeie link ook, hoe kun je hier nu een min voor geven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, ik begin langzaam maar zeker al wel te vermoeden wie mijn nieuwe minnaar (es) is. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooie link

Andere antwoorden (1)

Indien je zaden hebt van een zilverbonte plant, dus groene bladeren met b.v. zilveren( witte) strepen, vlekken, randen en je zaait deze zaden, dan komen er verschillende kleuren planten uit.
Een deel weer de oude zilverbonte vorm.
Een deel met weer gewoon groen blad.
En een klein deel met wit blad.
Dus een echte albino!
Echter kan deze plant zonder bladgroen niet tot een volwassen plant uitgroeien.
Na de vorming van het vierde of zesde blaadje, zal de plant sterven.