Hoe kan het dat mijn appartement niet meer open gaat met de goede sleutel? hij zit niet op slot. Ligt het aan mijn sleutel of aan het slot?

Ik ging even 2 min de deur uit, en toen ik terug kwam ging de deur niet meer open met dezelfde sleutel waar ik altijd de deur mee open doe. De deur zit niet op slot en er zit geen sleutel aan de binnenkant.
Van de buitenkant heb ik de deur al ingesprayd maar dit was niet het probleem. Sleutel gaat er makkelijk in maar is met geen mogelijkheid te draaien.
Wie o wie kan mij helpen of heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit er aan de binnenkant ook een sleutel. Bij veel sloten kun je hem dan van buiten niet meer openen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was te vroeg met mijn reactie. Las net dat er binnen geen sleutel inzit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee klopt, heb je dan enig idee wat ik doen kan?
bamibal
11 jaar geleden
Verkeerde deur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee bamibal, ik moet toegeven dat ik daar wel bang voor was na zo lang proberen! maar het was de goede deur!
De sleutel kan ik gewoon niet draaien als die in het slot zit. Zou het helpen als ik een andere sleutel probeer (Moet ik wachten tot de buren thuis zijn) of ligt het echt aan het slot zelf denken jullie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vreemd verhaal. Je bent maar even weg geweest dus een ander kan het slot normaal gesproken ook niet beschadigd hebben. Kennelijk hebben de buren ook een sleutel maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat die het dan wel doet. Bij een achteraf nagemaakte sleutel hoor je weleens zoiets maar het blijft toch vreemd. Als het kan zou ik maar wachten tot de buren er zijn. Kennelijk heb je wel hier of daar onderdak of zoiets want je kan de vraag wel stellen. Vervolgens zou ik andere sloten plaatsen want dit gedoe moet je niet hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is zeker waar. Maar eerst maar even binnen komen, omdat ik maar even weg was heb ik niks meegenomen (sleutel en portemonnee)
Ik probeer het wel even met die andere sleutel en anders toch maar een sleutelmaker optrommelen! Dankje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gelukt. Met de reservesleutel ging de deur in 1 keer open, en nu doet mijn eigen sleutel het ook weer normaal. Heel raar dus en misschien een goed idee om een ander slot te nemen voordat het weer gebeurd!
Alsnog bedankt 'depauwroger' voor je tip

Het beste antwoord

Door kleine stukjes vuil kan het zijn dat de bewegende stukjes vast komen te zitten of niet meer helemaal weggedrukt worden door uw sleutel.
Ruikelijk in het slot spuiten met een slotenspray of zelfs contactspray zoals een elektricien gebruikt.
U kan best de sleutel in het slot steken en er dan lichtjes op tikken tot die kan draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wat betekent "ruikelijk"? Of bedoel je "rijkelijk"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rijkelijk !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsnog bedankt voor je uitgebreide antwoord! Uiteindelijk is het gelukt met de andere sleutel...maar toch vond ik dat je een mooie, uitgebreide uitleg gegeven hebt ;-) Dankje!