Heb last van luis in mijn vetplanten, zijn ong 20 jr. oud. Provado® Combi Pin of de plantpin van Bayer waar kan ik deze kopen in Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Bij elk zichzelf respecterend tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuincentrum Veeneslagen Rijssen

Andere antwoorden (1)

je kan BV. lieveheersbeestjes op je plantjes zetten .
je kan ook dit doen.
Doe in een emmertje 20 gram ouderwetse groene of zachte zeep (geen moderne synthetische zeep!) en ongeveer 20 ml spiritus. Voeg daar 1 liter lauw tot warm water aan toe. Goed roeren en dan overgieten in een plantenspuit. Met de plantenspuit de hele plant of struik goed inspuiten, vooral de plekken waar de bladluizen zichtbaar zijn. Dit moet een aantal dagen achter elkaar herhaald worden voor een optimaal resultaat. Liever niet spuiten in de volle zon. Let bij het spuiten overigens wel op dat er niet al lieveheersbeestjes actief zijn, want die kunnen net als de bladluis ook niet tegen zeepwater-spiritus.