Kan ik een koude douche voorkomen?

Ik woon op kamers in een klein flatje. Vooral wanneer ik 's ochtends wil douchen, wisselt de temperatuur van het douchewater tussen warm en koud, terwijl ik zelf niet aan de knoppen zit. Daardoor verspil ik veel water, omdat ik telkens moet wachten tot er weer warm water uit de douche komt. Ik denk dat dit komt doordat de andere bewoners van de flat op hetzelfde moment water gebruiken. Kan ik deze 'wisseldouche' voorkomen? Kan een loodgieter er misschien iets aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een thermostatische kraan zou (sterke) wisselingen in temperatuur kunnen voorkomen. Maar in jou geval is er waarschijnlijk niet genoeg warm water voor alle bewoners die op dat moment douchen. De oplossing? Sta wat vroeger op en douche als eerste!

Er kan best genoeg warm water zijn, maar als andere bewoners elders in huis warm water tappen dan krijg jij in de douche minder warm water. Je kan het best afspreken dat er geen warm water wordt getapt als er iemand onder de douche staat. Een loodgieter kan er niks aan doen tenzij er een tweede CV ketel bijkomt of een aperte boiler. Afspraken met de medebewoners maken is goedkoper.

Beste Jolien, Doe dan als't ware eerst een kraan aan en wacht dan een paar minuutjes dan kun je zonder een koude douche douchen Groetjes, JWZ

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100