Hoe kan je zien of je dak nog steeds lekt? Het is bij de schoorsteen.

Ik heb namelijk een vochtplek bij de schoorsteen zitten, maar die zat er al voor dat er ging wonnen. Ik voel alleen geen nieuwe vochtigheid meer!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (3)

Smeltwater van sneeuw dringt vaak door waar gewoon regenwater niet komt, als het nu bij het dooien droog blijft zal het wel in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen vocht meer voeld is het in elk geval geen
grote lekkage. Misschien een oude lekkage die al verholpen is?. Ga eens het dak op en kijk of het afdeklood
rondom de schoorsteen niet is opgewaaid en niet meer
goed aansluit tegen schoorsteen of pannen. Kijk of geen pannen gebarsten zijn. Is hier geen mankement te ontdekken dan zou ik me geen te grote zorgen meer maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
houd ook de wind richting in de gaten kan zijn dat de regen en of stuif sneeuw onder het lood omhoog word gedreven . Verder is er in de handel een water bestendige ondergrond verf te kopen vooral voor schoorsteen door slag succes