Geluidsoverlast van je bovenbuurman. Hoe pak je dat aan?

Ik heb een bovenbuurman. Hij luistert heel graag naar hardcore muziek. Het dreunt echt door naar mijn appartement. Hij draait dat op de raarste tijden. Hij is momenteel ook weer bezig. Nu 00.20 uur zaterdagnacht.
Ik zou heel graag naar hem toe willen gaan en vragen of het niet iets zachter kan. Alleen het probleem is, dat ik hem behoorlijk eng vind. Het is zo'n type waar je geen ruzie mee wil hebben.
Hoe ga ik hiermee om?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Probeer hem rustig te benaderen.
In de richting van: Buurman, kun je volgende keer na (bepaald tijdstip) je muziek ietsje zachter zetten aub?

Misschien heeft hij er (een soort van) geen erg in.
En wanneer je direct de politie zal inschakelen, krijg je weer een wrijving na het verwijt dat je hem niet zelf erop hebt aangesproken.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo zou ik het ook doen. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Ik snap zoiets wel, en zo iets heb ik zelf ook meegemaakt, licht de politie in, hij mag 'GEEN' muziek op dit tijdstip luisteren, en vraag hem als hij de muziek zachter wil zetten gewoon doen, hij mag je niks kwaad ook als is het een eng persoon. Als je het echt niet meer weet bel dan even de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je z'n telefoonnummer? Ik zou'm bellen als ik jou was! Zeg dat je in bed ligt, dat je zijn muziek hoort en dat je last hebt, of het wat zachter kan. Een beetje kerel begrijpt dat wel, als'ie moeilijk gaat doen zou ik zeggen dat je het graag zó op wilt lossen met hem (en dan tussen de regels: zonder tussenkomst van andere partijen).
Als je geen nummer hebt, zit er niets anders op dan erheen gaan of tóch die andere partij inschakelen. Blijf vriendelijk, leg het uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Ga er gewoon heen en zeg wat je stoort. Ik weet zeker dat hij je niet zal afblaffen of wat dan ook, als je het op een spontane manier brengt en eventueel alternatieve aanbied. (bijvoorbeeld dat je s'middags bent werken oid)

Als je dat dan toch echt niet durft, vraag dan een andere buur of ze er ook last van hebben en ga met zn 2e aan de deur. Blijf vooral in het begin vriendelijk en duidelijk, dan weet ik bijna zeker dat hij het goed opvat en er iets aan zal doen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk idd dat dit het beste werkt,
Als je gelijk politie er op afstuurt zal de verstandhouding niet te goede komen.
Zelf eerst proberen een praatje te maken en afspraken over de tijden dat hij ongestoord zijn muziek kan beluisteren. Mocht dit niet helpen kun je altijd nog politie inschakelen maar vaak is dit niet nodig na een gesprek
De beste manier is er gewoon op afstappen. Niet laten sudderen want dan gaat het een veel te groot obstakel voor je worden. Op het moment dat je er last van hebt ga je naar boven en belt of klopt aan en vraagt 'm vriendelijk of hij misschien door heeft dat zijn muziek overlast veroorzaakt. Blijf open en redelijk. Soms zien mensen er 'angstaanjagend' uit maar vaak, heel vaak is dat een houding en valt er best mee te praten.Sputtert de buurman tegen vraag je 'm of hij misschien bij jouw thuis wil komen luisteren om te kunnen laten horen dat je niet overdrijft. (heeft bij mij erg goed geholpen en ook deze buurman leek niet voor rede vatbaar maar toch).

Gaat hij hier helemaal niet op in dan is het zaak om de politie te bellen. Vervelend maar noodzakelijk. Maar laat het niet op zijn beloop. Dat gaat je je zenuwen kosten!