Wat isoleert beter: tempex of kurk?

Ik heb een houten kattenhuisje gekocht om buiten neer te zetten. Om het in de zomer wat koeler te maken en in de winter wat warmer, wil ik er wat isolatie in aanbrengen aan de binnenkant. Ik heb dunne tempex liggen en dunne kurkplaatjes. Wat kan ik beter gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik ze beiden. Vindt de kat ook fijner.

Het beste antwoord

het is natuurlijk ook afhankelijk van de dikte die je gebruikt, maar als er vergeleken wordt met de zelfde dikte is kurk 0,038 en pur 0,029 net iets beter. hoe lager het getal hoe beter het isoleert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De isolatie waarde wordt uitgedrukt in Lambda (λ).
Hoe hoger die waarde hoe beter een materiaal warmte geleiding heeft en dus hoe slechte isolatie.
De Lambda waarde van kurk is tss 0,038 en 0,040, die van Tempex 0,035.
Dus Tempex is een heel klein beetje betere isolator MAAR ik zou toch voor kurk kiezen want Tempex is een geliefkoosd materiaal voor muizen en ratten, ja zelfs van de Tempex kever.