Bij wie kan ik terecht om een huis te laten ''verzegelen''?

Hallo allemaal.

Het huis naast mij (koophuis) staat al 7 jaar leeg. Het huis is niet te koop of niks, en is behoorlijk verwaarloosd.

Net stond er een groep fietsen voor de deur, dus ik dacht dat wellicht de vorige bewoners weer terug zouden komen om weer in het huis te wonen. Echter bleek het te gaan om een groep kinderen die had uitgevonden dat ze het huis konden betreden zonder sleutel of iets.

Wat ze daarbinnen deden, weet ik niet, maar de buurman heeft ze aangepakt dat ze er niet in mogen komen omdat dat inbraak is.

Nu kun je dus in dat huis komen zonder sleutel. Die kinderen konnen het, dus iedereen kan het. Mijn vraag is nu: Bij wie kun je terecht om dat huis af te laten sluiten zodat er niemand meer zomaar in kan komen?

Ik weet niet waar de vorige bewoners nu zijn, en weet ook verder geen telefoonnummer van die personen. Het lijkt me niet de bedoeling dat zomaar iedereen in dat huis kan om de boel te slopen..

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

Neem contact op met de wijk agent, die zal zeker op zoek gaan naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan dien je de Gemeente te bellen, die gaan over dergelijke zaken en mogen de woning ook vergrendelen. Hoe die afdeling precies heet in jouw Gemeente weet ik niet, maar iets in de trant van: Beheer & Milieu of Stadsontwikkeling.