wie is verantwoordelijk cq eigenaar van een paralel riool ?

+- 1 mtr van onze voordeur in onze tuin loopt een paralel riool waar meerdere huizen op aangesloten zijn. deze is kapot en uit zich in een lekkage in kelder. naar mijn mening is dit het hoofdriool van onze huizenblok. de gemeente zegt mij, omdat het op mijn grondstuk ligt dat ikzelf voor de kosten moet opdraaien. als het alleen mijn riool betreft zou ik het met ze eens zijn. mijnsinziens valt dit onder het hoofdriool.

ik weet ook niet waar ik terecht kan of dit idd. mijn eigedom is of dat het van de gemmente is.

b.v.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

U bent verantwoordelijk voor het gedeelte dat op uw grondgebied ligt, wat hier dus het geval is, de oorzaak van het probleem kan wel aan de riolering van de gemeente liggen, in dat geval is de gemeente verantwoordelijk, haal er een loodgieter bij en laat deze de oorzaak opzoeken.
www.rioolrotterdam.nl/riool-onderhoud.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit staat vast ergens beschreven.
Als het alleen jouw eigendom zou zijn, zou dat betekenen dat je de andere aansluitingen zou kunnen afsluiten en dat slaat natuurlijk nergens op.

Dus:
-of de kosten zijn voor de gemeente.
-of de kosten zijn gezamenlijk voor het huizenblok. (hier zou dan eigenlijk iets voor geregeld moeten zijn)
-of er mist iets of klopt iets niet helemaal in je verhaal en de kosten zijn voor jouw.