Waarom zijn veel mensen bang voor spinnen?

Er wordt ook wel gesteld dat mensen die bang zijn voor spinnen niet bang zijn voor muizen en omgekeerd.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Omdat ze snel kunnen kruipen; omdat ze harig zijn; omdat ze ineens te voorschijn komen; omdat ze er vreemd uitzien. Moet ik nog doorgaan? Ik ben inderdaad niet bang voor muizen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zijn zwart...dat is niet een bepaald favoriet kleur.
Ze hebben aardig lange poten. En het zijn er wel acht!
En ze zien er een beetje monsterachtig uit.

Ik vind ze helemaal niet eng:D:D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er word wel gespeculeerd dat het een overblijfsel is van de evolutie daar het zo is dat voor grote apen in het bos spinnen een van de nr 1 doodsoorzaken was. Voor zover het met muizen zit weet ik niet, ik vind muizen totaal niet beangstigend en spinnen lichtelijk onsmakelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spinnen hebben te veel poten, dat ziet er in onze ogen 'eng' uit.
Muizen vind ik niet eng, ik ken ook niemand die bang is voor muizen. Wel voor spinnen, mijn dochter is er panisch voor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal komt het door de poten,
Die zijn lang en kriebelig.
Ook kan het door die plakkerige webben komen die ze maken