nieuwe kleding, dat afgeeft tijdens het dragen, op andere kleding, hoe krijg ik dat eruit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.7K

Antwoorden (2)

Leg het kledingstuk in een emmer met water en azijn. hierdoor trekt de kleur in de kleding.
Nog een keertje wassen en je kleding geeft niet meer af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij kwam de rode kleurvan mijn rood-grijze vest overal! Ook op de grijze delen! Door de azijn, dus ik denk dt dat geen slim plan is, naar mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rood is altijd een gevaarlijke kleur die altijd blijft afgeven. de eerste keer koud wassen met de hand en kleurbeschermer en daarna altijd met gelijke kleuren wassen met eventueel een coller catcher doekje.
Het gaat hier volgens mij niet om de kleurstof in de nieuwe kleding te houden maar de vlekken van het afgeven verwijderen
Is het lichte kleding waar de vlekken op zitten zou ik ze een paar uurtjes weken in biotex en als dat niet lukt vanisch
Vervolgens gewoon wassen en het zou opgelost moeten zijn
Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
donkere of feller gekleurde kleding kan in de biotex dit zou ik liever niet in de vanisch zetten
Je kunt het ook behandelen met wat spiritus dit verwijderd inkt dus mischien ook de afgegeven textielverf