werkt isolatiefolie voor vensters voldoende om koude buiten te houden?

het gaat over die folie die je moet vastmaken met een haardroger, en waarvan beweerd wordt dat ze werkt zoals dubbel glas.

11 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
bamibal
11 jaar geleden
Hoe heet dat spul? Ik ben wel benieuwd...
liveisgreat
11 jaar geleden
hier heet het "isolatifolie". niet verwarren met kleeffolie, deze moet je vastmaken met een haardroger...en aan de binnenkant

Het beste antwoord

Dat werkt super. Wij hebben het 2 jaar geleden in de keuken aangebracht en het werkt zo goed dat we zelfs geen condens meer hebben (Ons keukenraam was altijd nat zodra de verwarming aan ging)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De "raam isolerende folie" kan u kopen in bijna elke doe-het-zelf zaak.
Het werkt inderdaad in de twee richtingen, het houdt de warmte binnen en de koude buiten, maar in de zomer houdt het de hitte van het glas tegen.

Het kan tot 30% besparen op uw stookkosten en tot 25% op kosten van de airco in de zomer, het werkt dus warmte isolerend in de winter maar ook in de zomer houdt het de warmte buiten.

In bijgevoegde link kan u de voordelen eens nalezen om u te overtuigen.