Ik heb al 3 weken last van een fruitvliegenplaag!! Wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (11)

zet een schoteltje cointreau neer, dan verzuipen ze op prettige wijze.
en zorg dat ze niet bij je fruitafval kunnen komen, anders is het dweilen met de kraan open.
Rieneke1
14 jaar geleden
Heb ik ook wel eens last van. Heel irritant.
Goed zorgen dat alle fruit(afval) afgesloten is en zet een schaaltje met azijn neer. Dat heeft bij mij wel geholpen. Maar het is niet van de ene op de andere dag weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet je fruitafval een nachtje buiten. Als het bij jou nog vriest overleven ze dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nare beestjes zijn dat. Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden. Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel
vloeibare zeep neer. De vliegjes zijn zo weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet op 2 plaatsen een glas neer met daarin 3 schijfjes rijpe banaan en vul dat aan met rode wijn, zodanig dat er nog stukjes banaan bovenuit steken.

Span daaroverheen huishoudfolie en prik daar met een satéprikker een stuk of 5 gaatjes in.
Vliegjes gaan erin, maar komen er niet meer uit, zeker niet als je af en toe zachtjes even schudt.

Ik heb hier ook een maand of 3 geleden ontzettend last van gehad, maar na een dag of 10 was het probleem voorbij.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ze van de zomer gehad en ook van alles geprobeerd maar niets werkte na verloop van tijd zijn ze uit zichzelf vertrokken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je dat de fruitvliegjes hun eitje leggen in het fruit. Dus als ze uitkomen dan zwermen ze.

Als je het fruit gegeten hebt, de schil in een zakje afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee raampjes tegenover elkaar open zetten.
Op een kier is natuurlijk genoeg en met dit weer doe je dat het best als je zelf in bed ligt of niet thuis bent.
Ze houden namelijk niet van tocht en zullen hun heil elders zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruitafval het huis uit doen (kijk ook goed op je fruitschaal of er geen rot stuk tussen zit) en daarna een fles wijn neerzetten met nog een restje er in (liefst rood of rose). De vliegjes kunnen hier wel invliegen maar niet meer er uit (vraag me niet hoe dat werkt) en verdrinken in de wijn. Werkt gegarandeerd!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het wonderen doet als je er een paar waccinelichtjes bij laat branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijken waar de oorzaak ligt van die fruitvliegjes en deze oorzaak veranderen. Bijv. rot fruit weg gooien gelijk in de contener bak, vuilniszakken goed afknopen en geregeld weg gooien in de contener bak enz.