waar vind ik een meelzeef dat werkt door een draaibeweging (dus waarvoor je twee handen nodig hebt)?

Ik had vroeger een supergoed meelzeef waar ik alle soorten bloem en meel in kon verwerken, ook volkoren. Ik moest nadien dan wel de zaadjes eruit schudden, maar het functioneerde in ieder geval. Het was wel roest en op aanraden van mijn dochter heb ik het uiteindelijke weggegooid, helaas :-(.
Nu vind je enkel nog die éénhand-meelzeven, waarbij je aan het handvat een soort hendeltje moet intrekken. Zo heb ik er inmiddels als verschillende gehad maar die zijn allemaal zo snel stuk.
Zijn die tweehand-meelzeven nog te vinden? of een alternatief, dus een supersterk meelzeef?

11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Daarvoor moet je in de professionele kookwinkels zijn, oa hier:
www.kooktoppers.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wordt de passerzeef ook wel meelzeef genoemd, hier 1 onder de naam meelzeef::
www.cookandco.nl/product/Meelzeef-Zenker.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog een ander soort van een aanbieder in Belgie gevonden:
www.keukenlust.be/cuisipro-bloem-meelzeef-p-13486.html