In mijn kamer zit ineens op hout en in hoekjes wit, kleverige propjes (lijkt op lijm/kit); iemand een idee of dit door een insect veroorzaakt word?

Sinds ik terug ben van vakantie vind ik overal in mijn kamer witte kloddertjes op hout, vooral in kiertjes en hoekjes. Wel op meer dan 50 plekken. Wordt dit veroorzaakt door een insect? Spin? Mijt? Houtworm? Ik zie geen insecten en ook geen spinnenwebben. Wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.1K

Antwoorden (3)

Dat zijn hoogstwaarschijnlijk spinnennesten. Voorzichtig verwijderen en in de tuin tegen iets aanzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan natuurlijk ook hars zijn. dit zit van nature in het hout vooral om en bij een kwast. aangezien het erg warm is geweest tijdens je afwezigheid is het hars dunner en kan dan door een kiertje naar buiten lopen. eenmaal aan de oppervlakte van het hout stolt het weer. je kan het controleren door er met een spijker of iets dergelijks of het een erg taaie substantie is die vrij zoet ruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze lijken op witte bolletjes fluweel, is dit inderdaad spinnenwerk geweest. Ik zou het maar weghalen voor je dalijk honderden spinnen in je huis hebt; ik denk niet dat je dit wilt. Ik heb ze bij mijn vader in de tuin ook gezien, de bolletjes zaten in de buurt van de webben, en heel veel bij elkaar.
zie foto, dit is een voorbeeld van zo'n nest. Deze zag ik ook in de tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok.. misschien was het vochtig. Kan me voorstellen dat niet elke spin hetzelfde nest maakt. Iets anders dan een spin zou ik ook niet weten! succes!