Hoe weet je bij een grasparkiet de verschil tussen ong 6 en 12 maanden?

Bestaat dat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

*het verschil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen antwoord maar kritiek op iemands spelling.
Beetje lullig hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, zet dat dan neer als reactie. Mijn antwoorden worden gelijk verplaatst als ze niet goed genoeg zijn en dit staat er al een dag. Pff
Wanneer grasparkieten nog jong zijn (6 mnd) hebben ze nog babyblauwe of babyroze neusdoppen. Wanneer ze ouder worden en dus volwassen worden die neusdoppen donkerder. Je kunt het ook zien aan de streepjes op het kopje, die worden naarmate ze ouder worden minder zichtbaar. Ook lijken jonge parkietjes een rommeliger verenpak te hebben, met veel meer uitstekende veertjes. Je kunt het ook nog eens zien aan het gedrag. Parkietjes van rond de 6 maanden zijn nog een beetje onzeker en onhandig, parkieten van een jaar zijn wat zekerder van zichzelf en vaak ook drukker.

Ik neem aan dat je het over je eigen parkiet hebt, misschien kun je een foto uploaden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt het natuurlijk nooit helemaal met 100% zekerheid zeggen, tenzij je de precieze geboortedatum weet.