Kun je een houten olie vloer lakken, zonder de vloer te schuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is een houten olie vloer?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een echte houten vloer die al eens met white wash olie behandeld is

Antwoorden (3)

Ja dat kan. Het is de vraag of je het gewenste resultaat krijgt. De oneffenheden en beschadigingen die je nu hebt blijven zitten. Daarnaast zal de olie minder goed in kunnen trekken doordat er nog een oude beschermlaag op zit. Kortom het is af te raden. Vergeet overigens niet te ontvetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee de lak hecht niet op de olie houdende bovenlaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen. Als jij een met olie geïmpregneerde vloer in de lakverf wil zetten, zal je de gehele vloer moeten afschuren, incluis de voegen.
Dan de boel stofvrij maken, ontvetten en primer aanbrengen in enkele dunne lagen alvorens een lakverf erop te zetten. Hoe meer laklagen je legt, hoe slijtvaster de vloer zal zijn, maar dat is een hele klus.
Succes!