Vogels poepen mijn auto onder. Is er een diervriendelijke manier om ze weg te jagen?

Eksters en duiven hebben vaste slaapplekken in de bomen waar mijn auto onder staat. Resultaat: 's morgens auto onder de poep. Is er een manier om de vogels te verjagen?

Ik heb al geprobeerd: reflecterende uilen (hielp maar even), waterpistool (werkt alleen als de bomen geen bladeren hebben) en natuurlijk de auto op een andere plek zetten. Heeft er iemand nog andere tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.4K
paulus811
11 jaar geleden
Dus als je je auto ergens anders parkeert, komen ze toch nog op jouw auto af om m onder te kliederen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, misschien was ik niet helemaal duidelijk. :-)
De auto op een boomloze plek zetten helpt natuurlijk wél. Maar die plekken zijn er niet zoveel in onze straat. De plek met de poepende vogels is een parkeerhaven pal voor mijn voordeur. Daar parkeer ik hem het liefst, maar ja, al die poep verpest het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zeil
Over je auto en dat zeil eens in de zoveel tijd schoonspuiten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een idee. Brengt wel wat werk met zich mee, maar is de moeite waard om in gedachten te houden. Dank je.

Het beste antwoord

Bij ons hielpen deze 3 dingen:
Als het mogelijk is stokjes met reepjes zilverpapier neerzetten, stokjes met flessen neerzetten en wat gaten erin maken Zodat deze draaien. En dus ook lawaai maken.
Verder heb je ook nog zo een soort ballon met veel opvallende kleuren. Hij noemt de predator eye balloon van Edialux. Hij werkt als een gewone vogelverschrikker. (wordt meestal gebruikt door de fruitboeren of gewone boeren) deze kan je vaak halen bij de dierenspeciaalzaak
Nu koop je beter de 2 verschillende ballonnen om de vogels niet te laten wennen aan die ballonnen ( soms eens afwisselen van ballon)

Veel succes!