Kreukels blijven in mijn blouse zitten, hoe krijg ik ze eruit?

Pas geleden ben ik verhuisd. Stond al een wasmachine. Ik heb mijn werkblousen erin gegooid en die kwamen er vervolgens helemaal gekreukeld uit. Ik heb ondertussen alles geprobeerd: meteen strijken als ze uit de wasmachine komen, in de douchestoom hangen, strijken met een theedoek erop, strijken met stoom, maar niets helpt. Iemand enig idee hoe ik de kreukels eruit krijg? Het zijn ook geen kleine kreukels, zijn van die hele grote kreukels, vouwen.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Antwoorden (4)

Geen echt antwoord op de vraag.

Die kreukels ontstaan waarschijnlijk door een (veel) hoger toerental bij het centrifugeren.

De vraag was anders.

Antwoord: je spullen wat natter maken en dan strijiken.

Toegevoegd na 23 minuten:
Eigenlijk was het 'geen antwoord op de vraag' wel het antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wens je succes. De enige oplossing is het niet in de kreuk laten komen. Sommige stoffen zijn er gewoon gevoeliger voor dan andere. Eénmaal in de kreuk en je hebt een probleem.....
je zou het nog kunnen proberen door opnieuw in de wasmachien te doen met was verzachter op programma glas gordijnen en dan nat er uit halen en gewoon op een hangertje laten tot ze nog vochtig zijn dan strijken met stoom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een zomerse dag even onder dompelen in koud water en buiten aan de waslijn hangen. Tenminste dat doe ik altijd als we op vakantie zijn en me shirtje is in de koffer gekreukeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wasverzachter helpt inderdaad en een goeie tip voor al je kleding is de kleding eerst een of meer keer uit te slaan voor je het ophangt (als je geen droger hebt zoals ik). Dan sla je de meeste kreukels er al uit en wordt ook het strijken een stuk makkelijker. Strijk je trouwens wel met stoom? dat scheelt ook bergen. en je moet proberen de plek met de vouw zo ver mogelijk uit elkaar te trekken terwijl je hem strijkt, zodat de kledingvezels wat losser van elkaar zitten en ze beter glad worden. je moet het niet stuktrekken, overigens.

Toegevoegd na 6 minuten:
en misschien heb je hier nog wat aan? http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/70064-zo-strijk-je-snel-kreukvrij-en-veilig.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Apart gevalletje dan. Het enige wat ik me dan kan bedenken, als de kreukels op dezelfde plek blijven, dat de stofvezels permanent omgebogen zijn.. als dat mogelijk is. Misschien moet je de bladeren-drogen-techniek toepassen, de blouse een hele tijd tussen twee zware platte dingen leggen xD Nee sorry ik weet het ook niet