Kreukels blijven in mijn blouse zitten, hoe krijg ik ze eruit?

Pas geleden ben ik verhuisd. Stond al een wasmachine. Ik heb mijn werkblousen erin gegooid en die kwamen er vervolgens helemaal gekreukeld uit. Ik heb ondertussen alles geprobeerd: meteen strijken als ze uit de wasmachine komen, in de douchestoom hangen, strijken met een theedoek erop, strijken met stoom, maar niets helpt. Iemand enig idee hoe ik de kreukels eruit krijg? Het zijn ook geen kleine kreukels, zijn van die hele grote kreukels, vouwen.
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Geen echt antwoord op de vraag. Die kreukels ontstaan waarschijnlijk door een (veel) hoger toerental bij het centrifugeren. De vraag was anders. Antwoord: je spullen wat natter maken en dan strijiken. Toegevoegd na 23 minuten: Eigenlijk was het 'geen antwoord op de vraag' wel het antwoord.

je zou het nog kunnen proberen door opnieuw in de wasmachien te doen met was verzachter op programma glas gordijnen en dan nat er uit halen en gewoon op een hangertje laten tot ze nog vochtig zijn dan strijken met stoom

Op een zomerse dag even onder dompelen in koud water en buiten aan de waslijn hangen. Tenminste dat doe ik altijd als we op vakantie zijn en me shirtje is in de koffer gekreukeld.

Wasverzachter helpt inderdaad en een goeie tip voor al je kleding is de kleding eerst een of meer keer uit te slaan voor je het ophangt (als je geen droger hebt zoals ik). Dan sla je de meeste kreukels er al uit en wordt ook het strijken een stuk makkelijker. Strijk je trouwens wel met stoom? dat scheelt ook bergen. en je moet proberen de plek met de vouw zo ver mogelijk uit elkaar te trekken terwijl je hem strijkt, zodat de kledingvezels wat losser van elkaar zitten en ze beter glad worden. je moet het niet stuktrekken, overigens. Toegevoegd na 6 minuten: en misschien heb je hier nog wat aan? http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/70064-zo-strijk-je-snel-kreukvrij-en-veilig.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100