Is dit een vlaggenstok houder?

Dit ijzeren gevaarte houdt me al een tijdje bezig. Ooit gevonden in een kringloopwinkel. Zelf denk ik aan een vlaggenstok houder, wel een forse in dat geval omdat er een paal met een diameter van 9 cm in zou passen (linksboven foto). Aan de andere kant is dat ook weer twijfelachtig. Wat bevestigingspunten lijken (linksonder foto) zit niet vlak tegen de eventuele muur wanneer deze gemonteerd zou zijn. Zeker niet als de punt (rechtsonder foto) verzonken zou zijn. Het is ongeveer 60 cm hoog en zou (indien gemonteerd) ook zo'n 60 centimeter uitsteken. Dus, is het wel of geen vlaggenstok houder? En zo niet wat is het dan wel? Of is het slechts een deel van een groter geheel? Ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Het eerste wat ik denk als ik dat zie is een fakkel houder voor aan de muur. Of om een grote kaars in te plaatsen. Vlaggenstokhouder denk ik niet want dat is een lange stok en het gat vind ik te ondiep dus dat blijft niet zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het er mee eens dat het gat niet zo diep is. Het is wel weer zo dat er aan weerskanten een gat zit waardoor een dikke schroef/bout gedaan kan worden om een en ander te verankeren. Wel de ideale lokatie, bij een eventuele vlaggenmast, daar te breken bij grote belasting. Het fakkel idee klinkt leuk, kan me alleen even niet voor de geest halen waar dat dan gehangen zou kunnen hebben.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ga ook mee met fakkelhouder. Ook als je de foto's ziet, lijkt het erop dat de houder recht opstaat als het tegen de muur geschroefd zit. Dat zou betekenen dat als er een vlag in stond, deze rechtop zou staan, en dat is niet logisch tegen een muur aan. Wel bij een vrijstaande vlaggenstok vanaf de grond, maar tegen een muur, zou de vlag schuin moeten hangen, anders komt hij in de knoop langs de stok, en hangt hij niet mooi uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen de muur is hij dus juist niet loodrecht! Zoals ik al schreef zouden de bevestigingspunten juist niet vlak op de muur rusten. Maar goed, een fakkelhouder hoeft ook niet loodrecht te hangen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na er nog wat over te hebben gepraat in mijn omgeving kom ik tot de conclusie dat fakkelhouder het meest steekhoudend is. Iedereen aan wie ik dat voorlegde reageerde hetzelfde. Vanaf nu is het officieel een fakkelhouder. Waar het object dienst heeft gedaan blijft vooralsnog een raadsel. Mijn dank voor het antwoord en de reacties hierop.