Water blijft van stortbak in toilet stromen, hoe kan dit?

Net nadat ik de wc heb doorgespoeld blijft er nu een klein stroompje water vanuit de stortbak in mijn toilet stromen. Ik hoor ook steeds een klep openen en dicht gaan (ik denk om de stortbak weer opnieuw op peil te brengen). Hoe zou dit kunnen komen? Het is een splinternieuw toilet met het frame van grohe. Ik heb het net een maand in gebruik en m'n badkamer is net af, het frame zit dan ook helemaal in de tegels.

Ik kan zo gauw niet bedenken wat dit kan zijn, het is nogal irritant ook omdat ik constant water hoor stromen en bovendien is dit niet optimaal voor het watergebruik.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Antwoorden (5)

De vlotter is waarschijnlijk niet goed afgesteld waardoor die de hele tijd net niet de watertoevoer stopt of de afdichting naar de wc-pot is niet goed. Je moet kijken of er echt geen manier is om bij de stortbak te komen en anders het bedrijf laten terugkomen die het erin heeft gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de stortbak, zit een vlotter, dat is een drijvende bal, die met het stijgende water mee omhoog gaat.
Is die hoog genoeg, dan sluit de vlotter de watertoevoer af.
Kan zijn dat je de vlotter wat moet bijstellel/ bijbuigen.
Kan ook zijn dat er ergens een korreltje kalk tussen is gekomen. dan even schoon maken.
Ergens moet er een kraantje zitten voor het water, die zou je kunnen dichtdraaien en even open zetten als je het toilet wilt gebruiken. ( voor nood)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helaas, ik ken dit type stortbak niet. ;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had toch wel verwacht, dat jij VLOTTER zou zijn Ed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ook maar een doe het zelver. ;-)
Kijk eens naar de vlotter.
Laat hem vollopen til de vlotterarm eens na boven.
Als er nog water loopt zit er rotzooi in je vlotter.
De vlotter sluit af door de waterdruk en meestal zit er een vuiltje voor het gaatje binnenin de vlotter.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt.
Heel even drukken op het gedeelte waarmee je doortrekt en daarna gelijk op het gedeelte waarmee je het doortrekken kunt stoppen (als dat erop zit).
Zo lukt het bij altijd om het doorlopen te stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draai eerst het waterkraantje dicht bij de stortbak .
Omdat de vlotter het probleem is probeer het mechanisme van de vlotter los te draaien .
En dan zul je ook zien wat de oorzaak is er zit dan vieze rotzooi aan het mechanisme .
En maak dit met een sopje schoon en monteer dit weer en het probleem is verholpen .
Maar je kunt ook eerst proberen het mechanisme met een sopje en een borsteltje een beetje schoon te maken .
En wat je ook kan doen is de vlotter iets te verstellen .