Doorgaans hecht alkyd goed op andere alkydverf, de radiator wordt meestal niet warmer dan 80 graden. dat zou goed kunnen gaan...

Toegevoegd na 3 minuten:
Wel opruwen en even kijken of de houtverf 80 graden (max) kan hebben.
Doorgaans lukt dat als de houtverf GOED GEDROOGD is.
Zet evt. je keteltemperatuur wat lager.
Bij mijn weten kan alkydverf wel tot 90 graden hebben, het hangt verder van de pigmenten en bindmiddelen af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is, dat het wel voor hout is ontwikkeld, maar dat het op metaal ook prima gaat.
Heb ooit een keer mijn hele auto geschilderd met hema verf, dus gewoon met kwast en roller, was bijna net zo netjes als overspuiten!.
Ook op mijn gevelgaskachel zit het.
Na enkele jaren moet ik die wel overschilderen, omdat het gaat vergelen.
Nou 15 min. werk en het is weer voor twee jaar netjes.
Dus op een radiator kan het ook!