Krijg je huurtoeslag als je alleen in een appartement met 3 slaapkamers woont?

Eén van de voorwaarden om huurtoeslag te krijgen is dat de woning passend moet zijn. Betekend dit dat ik voor een appartemen van 415 euro per maan met 3 kleine slaapkamers geen toeslag krijg als ik hier alleen woon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (4)

Een woning van 415 euro per maand is zeker passend voor iemand met een laag inkomen. Het maakt voor de huurtoeslag niet uit hoeveel slaapkamers het heeft.
Dus ja, daar krijg je gewoon huurtoeslag voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via onderstaande link kun je chequen en aanvragen. Het aantal slaapkamers doet er niet toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De link werkt niet InekevL.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verbaast mij niks, vast en zeker een overheidslink.
Lijkt me wel dat je dan recht erop zou kunnen hebben.

De kale huur + servicekosten mag niet te duur zijn, voor jouw inkomen. (behalve als jij kunt aantonen dat jij hier al zonder problemen een half jaar woont)
Je mag niet te veel verdienen.
Je moet een eigen voordeur hebben.

Dat zijn zo ongeveer de belangrijkste regels. Verder is de link die eerder al gegeven is, een goede om het helemaal na te kijken.
11 jaar geleden
Ligt ook aan je leeftijd. Onder de 23 mag je huur maar maximaal € 366,37 zijn.