wat is toch dat gebonk bij mijn cv ketel

een aantal maal per dag hoor ik enorme knallen bij mijn cv ketel.Ik heb het expansievat al laten vervangen want die was lek en alles ontlucht maar nog steeds zijn deze klachten aanwezig.Iemand een idee wat het nog meer kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
26.7K

Antwoorden (5)

Misschien is er niet genoeg water? Droogkoken zou ook kunnen al het lek was en niet meer of onvoldoende bijgevuld is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terugslag klep kan kromgetrokken zijn .
dan hoor je meestal ook die rare bonken als de ketel aan of uit slaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de waterlijdingen op een beugel zitten en de warmte zet uit dan kraken de buizen in de beugels wel eens, dat geeft zo`n verschrikkelijk geluid, vaak als een knal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk weet ik wat dit kan zijn, omdat ik na installatie van mijn nieuwe ketel hetzelfde probleem heb gehad. Het had te maken met een onjuist ontstekingsmoment van de brander. Er loopt dan teveel gas in de branderkamer dat te laat wordt ontstoken met als gevolg een kleine ontploffing.
Ik heb me toen een tijdje op zolder bij de ketel genesteld en op het moment van de ontbranding onstond er een behoorlijke knal en kwam de kunststof mantel van de ketel enkele centimers naar voren. Behoorlijk geschrokken en toen maar direct de installateur gebeld. Die adviseerde me om i.v.m. explosiegevaar direct de stekker eruit te trekken. Het leek op een constructiefout en enkele dagen later is er een monteur van de fabriek gekomen en die heeft een nieuwe module (printplaat) geplaatst, waardoor het probleem was opgelost. Ik zou niet lang wachten om er een specialist naar te laten kijken, want een regelmaat van dergelijke explosies kan mogelijk schade aan de ketel veroorzaken.
14 jaar geleden
volgens mij is het probleem dat je lucht in de leiding hebt.
Ga eens eerst ontluchten wel op het hoogste punt van het huis waar nog een ontluchtings nippel zit.