Is dit asbest?

Zit in de kast achter het losgelaten verf ? Is een studentenwoning en al een oud huis. Dus het zom mogelijk kunnen zijn dat er asbest in het huis gebruikt is. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat is zo te zien cement, waar de evt. gips of kalklaag van afgebrokkeld is. Dus niets om je zorgen over te maken. Er zijn wel asbest muurplaten geweest, maar dat moet je dan zien doordat er als het ware een plaat op de muur is gezet en bovendien zien die er anders uit. Asbest is overigens meer toegepast in schoorstenen, bij gaskachels, in plafondplaten van douches, als regenpijp, als golfplaatdakbedekking, in schoorsteenmantels, kortom: Daar waar het tegen hitte of vocht zijn nut had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen, of niet. Maar zelfs als het asbest is, is er nog niets aan de hand. Asbest is pas schadelijk als je het gaat bewerken, dus zagen en slijpen, dan komen de stofdeeltjes vrij. Als je er niets mee doet, niets aan de hand
11 jaar geleden
Nee dat lijkt niet op asbest.
ronron1212