Wat zijn jullie ervaringen met energie aanbieders die enkel via internet werken?

(Vind dit wel een moeilijke om in de juiste categorie te plaatsen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Zulke aanbieders zijn in principe legitiem, maar je loopt er wel een enorm risico mee. In 2003, ten tijde van de hittegolf, stegen de energieprijzen ineens enorm. Aanbieders die alleen via internet werken kopen hun stroom over het algemeen in bij anderen, de producenten.

EnergyXS was zo een aanbieder, die op de piek van 2003 ineens veel meer voor de stroom moest betalen dan dat ze met de klanten overeengekomen waren.

Resultaat: EnergyXS failliet, duizenden mensen zonder energieleverancier (je krijgt nog wel stroom, via de netbeheerder die dan bepaalt wie jouw aanbieder is) en een administratieve puinhoop. Voor de netbeheerder (maar who cares) en vooral ook voor JOU als klant.

Ik heb in de eerste 8 maanden van 2004 bij Essent Netbeheer gewerkt en heb toen enorm veel EnergyXS klanten voorbij zien komen. Dus kleinere clubs, die zou ik niet al te snel vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik doe geen zaken met zulke aanbieders... Ik moet ze weten te wonen en weten te bellen... Dus hier geldt hetzelfde, als ik niet weet waar ze wonen en ik kan ze niet bellen, jammer, ik doe geen zaken met zulke bedrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe heel ouderwets nog steeds Eneco, en daar blijf ik bij! Ik geloof namelijk niet in goedkope sprookjes....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn vaak goedkoper omdat ze alleen via internet werken, maar service is er meestal niet. Heb ervaring gehad met diverse online aanbieders, maar zit nu gewoon weer bij Essent. Ietsie duurder, veel beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt perfect
ik heb al jaren energie waar alles via internet geregeld wordt
als ik een vraag heb mail ik er heen en dezelfde dag {niet in het weekend} heb ik een reactie en als ik vraag of ze me bellen nemen ze contact op met mij op een tijdstip dat mij uitkomt
en ze zijn vaker iets goedkoper