Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een huis huren met mijn vriendin, maar zie door de bomen het bos niet meer.. Iemand die mij kan helpen?

Mijn vriendin en ik wonen nu samen met een huisgenoot in een huis van een particulier die naar Spanje is verhuisd. Echter gaat de laatste huisgenoot nu het huis uit per augustus en willen mijn vriendin en ik nu ook wel echt wat voor onszelf gaan huren.

Ik ben net klaar met me studie en ga vanaf september voor 32 uur aan de slag bij m'n werkgever voor rond de 2100 euro in de maand. Mijn vriendin werkt op dit moment fulltime in een pretpark en verdiend minder.

Veel makelaars bieden huizen aan, maar vragen dat je bijvoorbeeld 4x de huur zou moeten kunnen betalen, hier kom ik eigenlijk altijd voor tekort. Ik sta ook ingeschreven bij Woningnet zodat ik in de sociale sector kan kijken, echter sta ik hier niet lang genoeg ingeschreven om serieus een kans te maken. Verder moeten we eigenlijk wel een ééngezinswoning hebben, aangezien we met katten zitten die graag buiten zijn.

Iemand tips wat ik zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
845

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kijk eens op Funda of Trovit,niet iedere verhuurder rekent 4 x huur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt naast een makelaar of een woningbouwvereniging ook op andere manieren aan een huurwoning komen; je huurt dan van een particulier, die bijvoorbeeld een advertentie heeft gezet op marktplaats, in de krant, in de supermarkt of via directwonen. Ik weet uit eigen ervaring dat deze laatste 1x de kale huur als bemiddelingskosten vraagt en dat de verhuurder vaak 1 maand huur + 1 maand borg vraagt. Dan kom je op 3x inderdaad, dus het is voordeliger om een advertentie te plaatsen of om het zelf in de gaten te houden.
Reken er wel op dat particuliere woningen vaak duurder zijn dan die via de woningbouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding