Rekening betalen op een spookadres?

Ik krijg een rekening van een firma die niet op dat adres is ingeschreven op dat adres?

Toegevoegd na 6 minuten:
Die Firma rommelt maar wat aan, trekt zich nergens wat van aan,Je belt ze en zeggen daar zitten we niet ,we zitten in een andere plaats maar houden gewoon het zelfde telefoon nr

Toegevoegd na 12 minuten:
Als ik bel zitten ze in tilburg en krijg de rekening van oosterhout als ik daar wat van zeg verandere ze het adres naar tilburg maar de rekenig komt nog steeds uit oosterhout
terwel het bedrijf daar is uit geschreven volgens de KvK

Toegevoegd na 19 minuten:
Staat bij kvk gewoon hoofvesteging en geen filialen ben er geweest op het filiaal maar is op dat adres niks bekend het bedrijf is maanden weg weet niet waar na toe,

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik maak er nu een recht zaak van kijken wat de rechter er van zegt

Toegevoegd na 22 minuten:
ze hebben een incasso ingeschakeld en nu wil ik wel eens zien wat de rechter er van zegt er klopt helemaal niks van de rekening ze hebben beloftes gedaan maar nooit nagekomen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Je weet toch wel welke rekeningen je moet betalen of waar je iets hebt besteld en nog moet betalen. Rekeningen van onbekende bedrijven of waar je niets van weet niet betaling even bellen waarvoor de rekening is.

Toegevoegd na 7 minuten:
het zelfde telefoonnummer behouden is niet verboden. Je hebt er iets gekocht of besteld en je moet betalen of je het niets gekocht of besteld dan betaal je niets.

Toegevoegd na 12 minuten:
Tegenwoordig staan filialen ingeschreven bij de kvk waar de hoofdvestiging zit.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je werkelijk iets moet betalen wat je hebt betrokken van de organisatie dus je werkelijk betalingsverplicht bent dan zul je je zaak verliezen en kost het je nog meer geld.
ronron1212
11 jaar geleden
Er zijn criminele bedrijven die lukraak rekeningen versturen met vage omschrijvingen. Sommige mensen betalen dat ongezien. Uiteraard woont zo'n bedrijf nooit op het opgegeven adres. Dit zou zo'n bedrijf kunnen zijn. Ik zou zeggen: betaal alleen rekeningen die je kunt plaatsen. Bij ernstige twijfel of het in orde is, eventueel aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een dienst of product hebt afgenomen, dan moet je daar gewoon voor betalen.

Het enige wat je zeker moet weten is dat je het geld aan de juiste partij overmaakt.
Het adres is daarbij niet van belang. Bankrekeningnummer wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U heeft daar blijkbaar iets besteld en zal dus wel een bestelbon hebben, daar zou ik wel eens de "kleine lettertjes" lezen.
Heeft u ook al eens een aangetekende brief gestuurd waarbij u de betaling betwist omdat zij hun beloftes niet nagekomen zijn ? Dit kan dan als bewijsmateriaal dienen want telefoneren telt niet, het is hun woord tegen dat van u.
Wie waar gevestigd of ingeschreven is heeft hierbij geen belang, de afspraken tellen.
Als u denkt 100 % in regel te zijn dan zou ik hun maar laten procederen, maar dan moet u wel 100 % zeker zijn.