Ik heb veel naaktslakken in de tuin die als het donker wordt de kippenren in kruipen Waarom gaan ze daarin en hoe raak ik ze kwijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Antwoorden (3)

Die worden aangetrokken door de geur.
Voor het hok een pintglas met lokmiddel en water erin.
De slakken komen erop af en verdrinken erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is het handig om een bakje half in te graven en iedere avond (als het donker wordt) te vullen met bier, ze duiken er in en verdrinken. niet fijn wel erg efficiënt...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n bierval is tenminste een stuk humaner dan het zout dat sommige mensen over slakken strooien -dan sterven ze echt een gruwelijke dood...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik niet eerder van gehoord ?
de eerste keer dat ik een bier'bar' voor ze ingroef heb ik me heel schuldig gevoeld... inmiddels ben ik een paar hortensia's verder (vorst) en zet ik ze niet meer in de volle grond, maar dat helpt dus ook niet ! :)
In een kippenren is er voor naaktslakken altijd nog wel wat lekkers te eten, dat weten ze dus, dus komen ze iedere avond even knabbelen.
Bij donker worden even allemaal oprapen en weg er mee.
Zal je zien, hoe snel je er van af bent.