Is het mogelijk om een huis in 1 keer te kopen?

Ik zie bepaalde serviceflats en huizen die opgeknapt kunnen worden via funda gaan voor tussen de 40.000 en 60.000 euro. Stel nou dat ik een paar jaren hard werk (wit, uiteraard) en uiteindelijk bijvoorbeeld €50.000 op mijn rekening heb staan, is het dan mogelijk dat ik bij wijze van spreken in 1 transactie een huis kan kopen, zonder tussenkomst van een hypotheeklening?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja uiteraard. Als jij het bedrag in één keer op tafel kunt legen, dan hoef je geen lening af te sluiten.

ja, dat is zeker mogelijk. Als je de aankoop helemaal zelf kan financieren, dan heb je uiteraard geen hypotheek nodig. hypotheek is immers niet verplicht.

Jazeker is dat mogelijk. Maar het is de vraag of het slim is. Want het is verstandig om een spaarbedrag over te houden voor onvoorziene uitgaven. Dan is het beter om een kleine hypotheek te nemen, in plaats van voor andere uitgaven een lening te moeten aangaan.

ja dat kan zeker, maar je profiteerd natuurlijk niet van de hypotheekrente aftrek

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100