Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om een huis in 1 keer te kopen?

Ik zie bepaalde serviceflats en huizen die opgeknapt kunnen worden via funda gaan voor tussen de 40.000 en 60.000 euro. Stel nou dat ik een paar jaren hard werk (wit, uiteraard) en uiteindelijk bijvoorbeeld €50.000 op mijn rekening heb staan, is het dan mogelijk dat ik bij wijze van spreken in 1 transactie een huis kan kopen, zonder tussenkomst van een hypotheeklening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappige vraag stel je. We zijn kennelijk zo gewend aan lenen dat we ons niet kunnen voorstellen dat je ook iets zou kunnen kopen zonder lening. Tuurlijk kun je zo een huis kopen. Opmerking van Amadea over appel voor de dorst is wel behartenswaardig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja uiteraard.
Als jij het bedrag in één keer op tafel kunt legen, dan hoef je geen lening af te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat is zeker mogelijk. Als je de aankoop helemaal zelf kan financieren, dan heb je uiteraard geen hypotheek nodig. hypotheek is immers niet verplicht.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Jazeker is dat mogelijk. Maar het is de vraag of het slim is. Want het is verstandig om een spaarbedrag over te houden voor onvoorziene uitgaven. Dan is het beter om een kleine hypotheek te nemen, in plaats van voor andere uitgaven een lening te moeten aangaan.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker zolang er nog een hypotheekrenteaftrek is.
ja dat kan zeker,
maar je profiteerd natuurlijk niet van
de hypotheekrente aftrek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding