Hoe lang duurt het voordat een duif haar baby's heeft?

Een duif heeft een nest bij ons op het balkon gebouwd , ik vroeg me af na hoe veel weken de eieren uitbreken? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
5.7K

Antwoorden (2)

worden door beide ouders om beurten uitgebroeid, de broedtijd is 18 dagen.
Misschien wel leuk om te weten, de eerste 5 dagen krijgen wij duivenmelk gevoerd door beide ouders.
(vandaar ook de naam duivenmelker)
Na ongeveer 5 dagen krijgen wij vast voer (graan) gevoerd.
Als we 20 dagen oud zijn kunnen we al zelfstandig eten.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat leuk een duif die kan typen en lezen! Ik moet ook zo'n duif! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha bedankt , ik zal op ze blijven letten
teusvh
11 jaar geleden
En wie gaat dan dat graan brengen bij wilde duiven op een balkon?
De broedtijd van een duif is 17 dagen. Bij een klein duifje, bijvoorbeeld de diamantduif, kan dat een dag korter zijn. Een grote duif zoals de bosduif broedt 18 dagen.